Van Droom naar het echie - Reisverslag uit Beneden-Leeuwen, Nederland van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Van Droom naar het echie - Reisverslag uit Beneden-Leeuwen, Nederland van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Van Droom naar het echie

Door: Nico en Cécile

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

13 Februari 2017 | Nederland, Beneden-Leeuwen

De vierdaagse van Cécile in 2011 is eigenlijk de aanleiding geweest om meer te gaan wandelen. Het Pieterpad volgde en tijdens deze wandelingen door Nederland ontstond het idee om naar Santiago te lopen, ooit, na ons werkzame leven.
Maar waarom zo lang wachten, dachten we tijdens een vakantie naar Hongarije. We kunnen proberen onbetaald verlof te nemen voor minimaal 3 maanden want die heb je wel nodig als je ca. 2350 km wilt gaan lopen, vanaf Maastricht naar Santiago de Compostela!
Januari 2016 hoorden we van collega's en personeelszaken dat het moest kunnen en begonnen we met plannen.
Maart 2017 zou een mooie periode zijn om te starten. Onze kinderen zijn aardig zelfstandig en wonen op zichzelf. De jongste is door omstandigheden thuis en kan mooi op het huis passen en op het werk is het fijn dat het niet in de grote vakantie valt en er niet teveel tegelijk weg zijn.

Lid worden van het Nederlands Genootschap St. Jacob en naar een informatieavond in Rheden volgde. Routeboekjes en en gps-routes voor op de mobiel werden gekocht en gedownload. Natuurlijk moesten er grote aankopen gedaan worden zoals onder andere wandelschoenen en een rugzak. Dat zijn twee van die voorwerpen die boven alles goed moeten zijn en de nodige aandacht vraagt bij de aanschaf.

Regelmatig stonden er wandelingen op het programma om te trainen, echter met onderbrekingen omdat Cécile in het najaar van 2016 een meniscusoperatie kreeg en Nico ivm. knieklachten (artrose) een brace.

Verschillende familieleden, vrienden en kennissen vertelden dat zij iemand kenden die ook de Camino had gelopen en gaven boekjes, tips en mooie en lieve aandenken om mee te nemen op de grote reis.
Tjonge, wat leefde veel mensen mee de laatste weken voor vertrek.

• 14 Februari 2017 - 08:26

Farah:

Super leuk ik ga jullie natuurlijk volgen!!!

• 13 Maart 2017 - 22:53

Frank En José:

Wij wensen jullie een onvergetelijke en bijzonder mooie voetreis samen en kijken nu al uit naar jullie verslagen,foto's.
    Heel veel plezier onderweg xx de Hurkjes

• 15 Maart 2017 - 17:28

Cliff:

Heeeeeeel v eeeeeeëel plezier

• 15 Maart 2017 - 17:52

Gilles En Joan:

We gaan jullie zeker volgen tijdens dit grote avontuur. Heel veel plezier. Geniet van alles wat je meemaakt maar vooral van elkaar.

• 15 Maart 2017 - 19:29

Lucia:

Hartstikke leuk. Ga jullie zeker volgen. Heeeel veel plezier!!

• 16 Maart 2017 - 18:33

Mieke Van Schadewijk:

Ha cecille en Nico,
    Natuurlijk ga ik jullie volgen op jullie schitterende voetreis. Alvast heel veel succes met de laatste loodjes voor vertrek ....
    Zie ik je a.s. Maandag nog bij Ab Krook??

• 17 Maart 2017 - 14:52

Hanny En Pieter De Wilde:

Nico en Cecile,
    Wat een aangaan zeg, wens jullie een prachttijd
    toe en veel sterkte, dat zul je met tijden wel nodig hebben.
    Een mooie tijd en volgen jullie. Groet vanuit het Zeeuwse