Een kleine wereld - Reisverslag uit Ferreiros, Spanje van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Een kleine wereld - Reisverslag uit Ferreiros, Spanje van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Een kleine wereld

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

15 Juni 2017 | Spanje, Ferreiros

We lopen de hele morgen in de mist. Dezelfde mist die we gisteren vanaf de top van de berg zo mooi zagen hangen in het dal. De route voert ons door kastanjebomen en we dalen flink. Samen met de mist en de temperatuur is het klam en lijkt het alsof we in een tropisch regenwoud lopen.
Robin en Lynn zijn onderweg naar Santiago en we willen vandaag meters maken zodat we morgen als we hen ontmoeten meer speling hebben. Vandaag gaat namelijk nog niet lukken maar we hebben veelvuldig contact. Ze zijn goed aangekomen, auto huren geen probleem en hun hostel is prima. Zij gaan Santiago verkennen en vertellen ons al dat het een en al pelgrim is daar. Het is lekker fris in de morgen dus dat komt ons goed van pas. Rond de middag zien we pas de zon en dan is ie ook direct goed aanwezig. Het gebied van Galicië is prachtig om te lopen. Mooie kleine paadjes die met lage muurtjes worden omzoomd. De muurtjes weer vol met allerlei soorten van planten. Elke 2-3 km door een pittoreske dorpje waar we slalommen door de koeienstront omdat elk dorpje slechts bestaat uit een paar boerderijen.
Als we stoppen in de albergue in Ferreiros komen we met z'n drieën in een slaapzaal van elf. Mooi rustig, zeker als we de volgende ochtend horen dat de eerste slaapzaal van 12 vol is en er twee harde snurkers waren. Een paar mensen zijn in de hal gaan liggen in het midden van de nacht.
Hugo en Gilbèrt, de twee Belgen die ook vanuit huis lopen zitten in dezelfde albergue en we drinken en eten ons gezamelijk door de avond heen. Het is erg gezellig en we wisselen onze gegevens. Gilbèrt woont in een dorp waar de ronde van Vlaanderen doorkomt, zeker leuk om hen een keer te bezoeken.
Morgenvroeg een rendez-vous met Robin en Lynn. We zien er erg naar uit.

• 18 Juni 2017 - 20:06

Henk Murraij:

Wat een avontuur, wat een verhalen. Heerlijk om te lezen en jullie te volgen.
    Ik zie in gedachten de paaltjes met daarom het restant van het aantal km's te gaan en hoe dubbel dat is.
    Wat een levensreis hebben jullie jezelf gegeven.
    Wat een cadeau.
    Geniet van jullie prachtige levenspad.
    Ik denk aan jullie.
    Dikke zoen