Nitwiluk N.P. - Reisverslag uit Katherine, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Nitwiluk N.P. - Reisverslag uit Katherine, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Nitwiluk N.P.

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

20 Juli 2010 | Australië, Katherine

Dag 6: 20 juli 2010

Vandaag weer een dag onderweg naar het zuiden, we rijden met de camper richting Alice Springs. Na een lekker hollands ontbijtje (chocolade pasta, pindakaas op brood) teruggereden door Litchfield National Park, en omlaag over de Stuart Highway. Het rijden ging prima, al schommelt de camper zo nu en dan wel! En 2 van ons rijden ‘achteruit’, dus soms is er wel wat misselijkheid maar dat duurt nooit lang en we vermaken ons prima door lekker hard mee te zingen met de iPod.
Het plan was om bij het plaatje Katherine te kamperen in het nabijgelegen Nitmiluk National Park, waar de rivier de Katherine (ja, heet ook zo) doorheen stroomt. Hier zijn de Katherine Gorges, waar je prachtig doorheen kunt kajakken. Maar toen wij aankwamen bij het kajakverhuur, was het al half 5 en wilden ze ons helaas geen kajaks meer meegeven. Jammer! Toen hebben we maar een lekkere duik genomen in de rivier. Er stonden gelukkig geen waarschuwingsborden voor krokodillen, zoals gisteren. Hierna hebben papa, mama en ik een wandelingetje gemaakt naar een uitzichtpunt, een heel steil pad! Boven gekomen werden we beloond met een prachtig uitzicht over de kloof. Maud, Farah en Lynn gingen zwemmen in het zwembad op de camping. Deze camping is heel verschillend met de vorige: hier is wel elektriciteit, een zwembad, wasmachines, etc. Op de vorige camping waren eigenlijk alleen wc’s en douches, niet eens een receptie, groot verschil dus. Maar wel leuk!
Er zitten hier ontzettend veel walibi’s! We hebben er bij elkaar al wel een stuk of 30 gezien, en je kunt best dichtbij komen voordat ze ervandoor sjezen. Twee mensen vertelden ons dat je sommige zelfs stukjes brood kunt voeren! Maar dat is ons nog niet gelukt.
We hebben net lekker gegeten bij het zwembadje, en gaan niet te laat slapen: morgen vroeg weer op, en verder met de camper! We moeten echt ontzettend grote afstanden afleggen hier, van Darwin naar Alice Springs is het in totaal zo’n 1400 km, en wij willen wanneer we er zijn ook nog een retourtje Uluru (Ayers Rock) maken van zo’n 900 km in totaal. Dus beter wennen we aan de camper, maar dat gaat helemaal goed komen!
Helaas is er hier geen internet, maar dit zetten we er zo snel mogelijk op!

Kus, Robin

• 21 Juli 2010 - 16:36

Hanny En Pieter:

OOOOOOOOOO, het volgende verslag is binnen, we genieten zo van jullie verhalen, wacht op het volgende, Liefs vanuit Oostburg

• 22 Juli 2010 - 08:02

Helma:

Oh dit klinkt en ziet er allemaal super vet uit. Krokodillen, walibi's, watervallen,natuurschoon..Een tocht om nooit te vergeten. Nog veel plezier en geniet ervan.
    Lieve groetjes Helma en fam.