in Cairns naar het hostel - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu in Cairns naar het hostel - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

in Cairns naar het hostel

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

15 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Dag 32: 15 augustus 2010

De dag begon al vroeg. We hebben onze spulletjes bij elkaar geraapt en zijn voor tien uur van de camping afgereden, wat ook moest. Papa reed regelrecht naar ons backpackers-hostel waar we onze laatste nachten zullen doorbrengen. Eenmaal de lange camper op een klein parkeerplekje voor het hostel gepropt, kregen we te horen dat we pas konden inchecken na half 2. We konden wel het inchecken korter maken door al dingen in te vullen. We hebben de camper er laten staan, wat op zaterdag en zondag gratis is, en zijn met bikini en al naar ‘the Lagune’ gegaan. Dat is een openluchtzwembad aan de zee. Het weer hier is prachtig. Overal staan palen met het aantal graden en de tijd en de hoeveelheid UV-straling. Dat is hier heel goed geregeld. Je ziet overal Australische kinderen met hoedjes en T-shirtjes aan terwijl ze zwemmen, heel goed beschermd tegen de zon! Wat ook nodig is, want in Townsville (een paar dagen geleden), krijgt 1 op de 3 mensen huidkanker. Dat is de ‘ergste stad’ wat dat betreft van de wereld!
Het water in the Lagune is super helder en perfect om even af te koelen. Toen Mama, Papa en ik het zwembad weer in wilden duiken kwamen we twee bekenden tegen. We ontmoetten deze twee zussen in de Outback bij de Wangi Falls. We hebben even staan praten en zij vertelde ons over twee markten die gaande waren. Een markt stopte om 2 uur en de andere Nightmarket eindigde om 11. Nou, daar konden wij wel wat mee! Rond een uur of 1 gingen we naar de eerste markt. Er waren een heleboel kraampjes. Wij kochten, met een tip van het Nederlandse meisje, 3 leuke jurkjes. Maud kocht wierook voor thuis en Robin kocht ook nog iets. Ik heb een hele leuke haarklem gekocht.
Na de markt liepen we weer naar onze camper om nu echt in te checken. We hebben een gezellige kamer voor 6 mensen, 3 stapelbedden. We hebben meteen de matrassen uitgeprobeerd en ze zijn heerlijk zacht en verend. Nico en Cécile gingen de camper naar de MAUI brengen en wij gingen bij het zwembad zwemmen en spelletjes doen. Robin ging tonijnsaus maken en Maud en ik gingen beneden naast het zwembad een spelletje doen. Al snel kwam Robin beneden om te zeggen dat we geen blikopener hadden. Helemaal vergeten! Gelukkig zaten er Nederlandse mensen naast ons te Kolonisten en daar konden wij een zakmes van lenen. Daarna gingen Maud en ik gingen naar het zwembad. Er waren al 5 klojo’s een beetje een meisje aan het versieren. Maar zoals gewoonlijk doen die macho’s het altijd verkeerd. Ze waren echt ongelofelijk dom en aandacht-trekkerig bezig dat Maud en ik maar met de Nederlandse mensen gingen kletsen. Heel gezellig. Toen papa en mama er waren deden we nog een potje Machiavelli en toen gingen we koken. Een heerlijke restjesmaaltijd omdat we alles op moesten maken.
’s Avonds na het eten gingen we nog even naar de Nightmarket. Ook daar kon Nico zijn portemonnee trekken. Lynn kocht een jurkje, Robin, Maud en ik kochten een horloge op een armband en Lynn kocht een armbandje. Super leuk allemaal! Snel slapen want we zijn allemaal kei moe.

Groetjes Farah!!