naar Yeppoon en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu naar Yeppoon en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

naar Yeppoon en Airlie Beach

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

08 Augustus 2010 | Australië, Airlie Beach

Dag 24 en 25: 7 en 8 augustus 2010

We hebben twee reisdagen achter elkaar gehad omdat we langer in de beurt van Fraser Island zijn gebleven. We mochten vandaag ietsjes later opstaan omdat het gisteren zó vroeg was!!! Na een heerlijk ontbijtje moesten we toch maar gaan rijden wah. Alles snel pakken zodat we vlug konden vertrekken, rond een uur of 9. Na een paar spelletjes kwamen we bij de eerste stop aan waar we een koekje met drinken kregen, ook stonden er hele mooie hoge bomen. Verder was het vandaag een beetje rijden, rijden en nog eens rijden. Het was voor de eerste keer dat de camping die mamma had uitgekozen (in Rockhampton) vol was. We gingen over op plan B en dat was doorrijden naar Yeppoon. Een mooi plaatsje aan de kust waar vandaan ook veerbootjes vertrekken naar de Keppel eilanden. Gelukkig was er nog één plaatsje vrij. Nadat we alles hadden opgezet konden Farah en ik naar het springkussen. Het was zo’n springkussen dat ze ook op de maaslanden hebben. Het was leuk omdat we ons springkussen van thuis zo misten!!! Na iets drinken bij de camper gingen Farah en ik snel terug, er waren nu ook andere kinderen 2 uit Duitsland (Max 14jr en Felix was 12jr ) en 3 uit Australië zelf ( Lisa 10jr Jack 12jr en Ben was 15jr ). Er zaten hele leuke bij, hè Farah!!! We deden met z’n 7-en bullrush, dat is een soort van schipper mag ik over varen? Maar dan een bietje agressiever, haha. Rond 7 uur werden we gehaald voor de gezamenlijke gratis BBQ. Daar waren twee oudjes waarvan de ene zong en de ander gitaar speelde. Het was wel een beetje ouwe lullen muziek, haha. Na de muziek kreeg je bij de BBQ twee worstjes op brood, mmmm. Nog even naar het springkussen en dan naar bed.

Xxxx lynn

Voor de tweede dag staat MacKay gepland een middelgrote plaats zo’n 350 km noordwaarts langs de kust. Al lezende in de travel survival kit van Lonely Planet, de bijbel voor globetrotters, komen we er achter dat er hier niet zo heel veel te beleven valt. Dan maar 135 km verder noordwaarts. Noordwaarts is hier naar de warmte toe, want alles andersom in vergelijking met Europa. Het doel is nu het kustplaatsje Airlie Beach. Rijden is hier geen straf, het is heerlijk relaxed in de Mercedes, er is niet veel verkeer en de uitzichten blijven prachtig. Helaas ligt er wel elke 10 tot 20 km een dode kangoeroe langs de weg. Rond twee uur zijn we in Airlie Beach. De camping die we op het oog hadden heeft een plaatsje voor ons en we duiken direct in het aanwezige foldermateriaal, terwijl de kinderen een duik nemen in het zwembad. Hier zitten we al in het gebied van het Great Barrier Reef en zijn er veel mogelijkheden om naar eilandjes te varen en te snorkelen of te duiken. De keuze valt op een dagje Ocean rafting. Met een soort opblaas speedboot gaan we naar een van de Whitsundays eilanden waar we kunnen wandelen en snorkelen. Voor morgen staat er dus weer een mooie dag te wachten !!
Daarna even inkopen gedaan bij de plaatselijke supermarkt terwijl de kids rondneuzen in de winkelstraat en kijken waar we kunnen gaan eten. De keuze valt uiteindelijk op een pizza op de hoek (letterlijk). Nadat we de mega pizza’s (bijna helemaal) verorberd hebben, rijden we weer terug naar de camping en blazen we even uit bij een potje kaarten. De kaarten zijn na deze vakantie zeker versleten, we hebben er al aardig wat opzitten. Lynn heeft vanmiddag onder het rijden zelfs ook nog klaverjassen geleerd.

Groet Nico