in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

in Townsville

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

11 Augustus 2010 | Australië, Townsville

Dag 28: 11 augustus 2010

Dit wordt een reisverslag van 2 dagen samen :) gisteren zijn we vertrokken uit Airlie Beach en kwamen we rond een uur of 1 aan in Townsville, de op één na grootste stad van Queensland (na Brisbane). Na de camping even voorbij te zijn gereden, vonden we ‘m uiteindelijk: weer een BIG4 camping. Farah en Lynn namen meteen een duik in het zwembad, en Maud en ik even later ook. Maar daarna werd iedereen nat omdat het begon te regenen. Mama had net daarvoor de was op de waslijn gehangen dus dat was niet zo handig… maarja we lieten het maar hangen want waar moest het anders naartoe. We hebben ’s middags lekker geluierd en spelletjes gedaan. ’s Avonds begon het flink te stormen: hele harde wind en nog steeds regen. Toen hebben we de was maar van de waslijn gehaald, het water uitgewrongen en de kleren in een droogtrommel gestopt.
Het plan was om vandaag naar het centrum van Townsville te gaan, maar dit wisten we nog niet zeker omdat de weersvoorspellingen niet al te best waren. Gelukkig zag het er vanochtend goed uit, dus bleven we bij plan A. We reden met de camper een stukje richting centrum en parkeerden bij het treinstation. De bordjes over het betaald of niet betaald parkeren waren een beetje vreemd en we zagen nergens een parkeerautomaat dus gingen we maar gewoon op weg. Na een eindje wandelen (het station was iets verder weg dan we dachten) kwamen we in een hoofdstraat met allerlei winkeltjes, waar druk aan de weg werd gewerkt: voetgangers konden er nog net door. We doken een souvenirwinkeltje in en kochten wat leuke dingetjes.
Vervolgens liepen we verder naar the Strand, de lange boulevard langs de zee. Dit was een leuk wandelpad met allemaal parkjes. We zagen veel waarschuwingsborden voor de gevaarlijke kwallen die tussen November en Mei voorkomen in de zee. Bij sommige kwallen kunnen steken zelfs dodelijk zijn, gelukkig zitten we er niet in dat seizoen! Ik ben al bang voor de kwallen van de noordzee, kun je nagaan.
Zo wandelden we verder tot we bij the Rock Pool aankwamen, een soort zwembad aan zee; er zitten alleen wat rotsen tussen. Hier hebben mama en Farah een duik in het water genomen. We aten frietjes en kipnuggets in het restaurant bij the Rock Pool.
Toen wilde mama graag nog een berg bij Townsville beklimmen, waar een kasteel op staat. Gelukkig hebben we haar er met z’n vijven van weten te overtuigen dat het te ver, te warm en te vermoeiend was, dus gingen we terug naar de camping.
Morgen gaan we naar Cairns, het eindpunt van de reis, waar we nog een paar dagen blijven.

Kus, Robin

• 11 Augustus 2010 - 12:50

Irma:

hoi (ouwe)buurtjes,wat een belevenis zo met z'n allen, ik heb nog niet jullie hele reisverslag gelezen ( ik kom zelf net terug van een maandje spanje) maar ga dat zeker doen en meegenieten van de foto's, Ingrid van ons marian is vorig jaar voor een paar maanden in australie geweest (stage) en heeft toen ook via "waar ben jij nu .nl" haar reisverslag gedaan.geniet nog lekker met z'n zesjes en straks weer veilig en wel thuis. heel veel groetjes Irma

• 11 Augustus 2010 - 14:57

Hanny:

Hoi familie, nog een week zie ik, dat wordt nu de dagen aftellen, lekker nog genieten zo saampjes en ik lees met plezier jullie verhalen, een avontuur om nooit te vergeten, liefs groet Hanny

• 11 Augustus 2010 - 23:10

Harrie:

Ha lieve daantjes down- under, wat een geweldige avonturen en belevenissen zijn jullie daar aan het meemaken. Al wekenlang niet achter de pc gezeten maar net jullie verhalen tot nu toe in een keer gelezen. Leuk om het hier een beetje, nou een heel klein beetje, mee te beleven. Benieuwd naar de prachtige verhalen van de laatste week die we zeker zullen lezen tussen het timmeren, schuren en verven door. Kom ook weer goed naar huis, groetjes van Fab, Luk en Har.

• 12 Augustus 2010 - 06:32

Lidwien:

Nou Robin dat klinkt in ieder geval super! Leuke verhalen allemaal. Hier is Spanje is het ook top. We hebben super weer en zitten nu in Barcelona. Dadelijk gaan we even het centrum in en natuurlijk de hoogtepunten bekijken zoals de sagrada familia en park geull, en al die huizen van Gaudi.
    Nog heel veel plezier dan daar in Cairns, wanneer kom je weer precies thuis?
    Groetjes daar!
    Xx

• 12 Augustus 2010 - 21:20

Wim J.:

Hee Daantjes,
    Wat een avonturen beleven jullie daar aan de andere kant van de bol. Prachtig om dat allemaal te lezen. Jullie schrijven ook zo leuk en de foto's maken 't compleet. Krijg steeds meer zin om dat zelf ook mee te gaan maken....
    Geniet ze verder!!

• 12 Augustus 2010 - 22:17

Nolly:

Hoi lieve familie,
    ik heb me zojuist (na wim en na 5 dagen sevilla) weer ingelezen en al jullie vakantieverhalen van afgelopen week met veel plezier doorgenomen. Geweldig dat jullie zo genieten van al het moois daar!!! Iedereen schrijft ook zo leuk waardoor je het een beetje meebeleeft. De foto's zijn een prachtige aanvulling aan dit grote avontuur. De laatste vakantiedagen zullen jullie vast ook nog veel moois geven dus geniet daarvan. Wij lezen de verslagen graag en wensen jullie nog veel plezier toe. Liefs van Nolly.

• 13 Augustus 2010 - 09:47

Marit:

Tsjongejonge lieve familie, wat een prachtige ervaringen allemaal, wij krijgen via Teun dagelijks verslag. Dadelijk afscheid nemen van dit mooie avontuur, ik ken in ieder geval 1 iemand die de uren afltelt tot jullie weer terug zijn :))X Marit