Een gigantische verrassing - Reisverslag uit Dienville, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Een gigantische verrassing - Reisverslag uit Dienville, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Een gigantische verrassing

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

29 Juli 2022 | Frankrijk, Dienville

Gisteren zijn we in Dienville langs een camping gelopen en dat zag er leuk uit. Vanmorgen vroeg, of eigenlijk midden in de nacht, heeft Cécile een berichtje gestuurd, naar die camping met het idee; misschien kunnen we daar wat langer blijven, het is wel een paar kilometer terug, en dan krijgen we echt rust.

Aan het ontbijt zijn we aan het puzzelen wat te doen. We hebben namelijk Hôtel Nicolas in Bar-surAube al gereserveerd voor vanavond en we krijgen 's ochtends al snel antwoord dat er een kamer voor 3 nachten beschikbaar is, vanaf vanavond.

Van Bar-sur-Aube, terug naar de camping in Dienville?

Dan belt onze dochter Maud met haar man Mitchel en kleinzoon Kane op en hebben een super grote verrassing. Ze vertrekken een dag eerder vanaf hun vakantie-adres en komen vandaag langs, op hun terugreis en slapen, na 10 telefoontjes te hebben gepleegd, ook in Hôtel Nicolas. We krijgen glazige oogjes van blijdschap. Ze hebben dus een kamer geboekt in het hotel welke wij ook hadden geboekt in Bar-sur-Aube! Misschien kan Mitchel ons morgen even voor twee nachtjes naar de camping brengen.

Daarna krijgen we weer een ander idee. Waarom niet toch 3 nachtjes op de camping en vragen of Maud, Mitchel en Kane ook een nachtje kunnen blijven?

Op deze manier geen heen en weer gelift en gerij! Perfect voor ons!

Zij vinden het prima.

We bellen de camping opnieuw en er is nog één Arabische Glamping tent voor één nacht beschikbaar. Dat past ook perfect!!!

Beiden annuleren we het hotelletje. Sorry hôtel Nicolas.

Vanuit la Rothiere is het weer 2,2 km. terug naar die camping.

Liever willen we niet wandelen, maar als er niets anders opzit, kunnen we er de hele dag over doen.

We staan op het punt te vertrekken als een Belgisch echtpaar naar buiten komt om naar hun auto te lopen en we nog even in gesprek raken. Ze blijken de voor ons goede kant op te gaan, ze gaan naar hun zoon die in Brienne-le-Château verderop, zit. Ze willen ons wel een lift geven. Dank jullie wel Angelo en Sabine! Eens kijken hoe we met 2 grote rugzakken met z'n vieren in een Mercedes cabrio passen. Het past allemaal nèt, omdat het dak open kan. Haha. Ach, het is ook maar 3 km.

Wat zijn we dankbaar dat het toch weer zo

'loopt'. Dit wordt zo wel een hele aparte voetreis.

We hebben het er met elkaar over dat deze intermezzo misschien geregeld is door Franciscus. We hadden vóór de reis namelijk besloten meer tijd voor alles te nemen dan op de reis naar Santago, maar daar kwam het in de praktijk nog niet van.

Nu moeten we wel en we leren het dan maar op deze manier.

We komen door de autolift om tien uur aan op camping Domaine Le Colombier en worden, doordat we al zoveel mail en telefonisch contact hadden gehad, hartelijk ontvangen door Arnout, die zeer goed nederlands spreekt en deze camping sinds vier jaar runt.

Het is een schattige kleine camping aan de rivier d'Aube met fiets-en kanoverhuur, waarmee Arnaut het zelf tussen 12.00 en 15.00u heel druk heeft, vandaar dat het prima is dat we er nu al zijn.

Even een rondje lopen over de camping. Er staan rond de 30 tenten, een paar caravans en campertjes,

De meeste zijn Nederlanders, en er zijn enkele Belgen, Fransen en Duitsers. Wel heel leuk dat we op de rustdagen zo een beetje aanspraak kunnen hebben en niet 3 dagen op een hotelkamer of terras hoeven te zitten.

We gaan pootje baden in de rivier en het is al gelijk genieten.

Om één uur zitten we kant en klaar bij de ingang van de camping om Maud, Mitchel en Kane te onthalen. Door miscommunicatie wachten we en wachten we, om ze uiteindelijk om half drie aan te zien komen rijden.

"Je kunt je ons geluk voorstellen"!

We genieten van elkaar en de omgeving.

We leven als 'nomaden' bij en 's avonds als het is afgekoeld en Kane gaat slapen, in de arabische tent.

Grappig dat een stel met een, wel hele grote aparte, camper nieuwsgierig bij de tent komen. Ze komen in de tent

"hun ogen uitkijken'. "Wat gezellig!"

Jet en Michel vertellen nog even over hun camper, een zelf omgebouwde brandweerauto, prachtig, en wij over onze reis.

Zij blijven nog 3 nachten, dus we komen elkaar nog wel tegen op deze minicamping.

À demain.

• 29 Juli 2022 - 15:44

José :

Dat is inderdaad een mooie verrassing!! Pak die rust en geniet van het samenzijn en terugzien van jullie kleinzoon Kane, dat wordt weer genieten!! Liefs vanuit Lauwe

• 30 Juli 2022 - 10:28

Hanny:

Geniet van deze juiste en mooie beslissing !!

• 31 Juli 2022 - 09:45

Loes:

Meer tijd nemen voor alles… een wijze les! Geniet heerlijk van jullie rustdagen!

Heel veel liefs!