Eerste dagen Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Eerste dagen Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Darwin

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

18 Juli 2010 | Australië, Darwin

Dag 2 en 3: 16 en 17 juli 2010

We hebben nu de 1e drie vluchten erop zitten, en we hebben nu even een rustmomentje genomen in een restaurantje in Darwin om ons verslag bij te werken, want daar hebben we niet echt tijd voor gehad gister: onze 1e dag in Australië. De mensen zijn zó `chiiilll’ hierl Met een supererg accent maar wel grappig. Ze zijn ook heel aardig en behulpzaam: een kassamedewerker in een souvenirswinkeltje vraagt: “Hey guys, are you doing fine today?” en een man op straat (op blote voeten) ook. Iedereen die hoort dat we de 1e dag in Australië zijn heet ons hartelijk welkom, en elke zin eindigt hier onderhand met ‘mate’. Nou zoiets heb ik nog nooit meegemaakt in Nederland. Dat belooft nog wat voor de volgende weken! (vooral ook de surfers met wasbordjes ^^)

In het vliegtuig was het eten (lekker cliché) VIES, het smaakte en rook vreselijk naar plastic. In het 2e vliegtuig, het grootste, waarin we de langste vlucht moesten maken, hadden we ook een tv’tje waar je films op kon kijken, spelletjes op kon doen, de radio luisteren, enz. Ook kon je erop zien hoelang we nog moesten, wat het tijdverschil is met NL, en nog veel meer cijfertjes… Helaas was er ook iets minder leuks gebeurd in dat vliegtuig: Een ‘clumsy’ steward (echt zo’n broekie nog) gooide hete chocolademelk over mijn benen heen, autch…
Maar daardoor werd ik wel als een V.I.P. behandeld! Ik werd op het wc’tje geholpen door een hele lieve stewardess (de steward was foetsie haha) en kreeg letterlijk ijswater over mijn benen heen, waardoor ik weer begon te rillen, waarvoor ik weer een dekentje kreeg. Mam kreeg er de slappe lach van omdat het wel érrug overdreven was. Ik kreeg wel een pyjama uit de 1st class! Daar heb ik in Singapore de hele dag in rondgelopen haha.
De steward had trouwens nog wel zijn excuses aangeboden later :)

Groetjes, Maud

• 18 Juli 2010 - 16:48

Ingrid Van Tiem:

Hé Maud,

Misschien had die steward wel een oogje op je..!

Heel veel plezier op jullie ongetwijfeld fantastische reis! Geniet ervan maar dat zal wel lukken. Natuurlijk ook voor Nico, Cecile, Robin, Farah en Lynn.

Groeten,
    Kate, Sid, Mike & Ingrid

• 18 Juli 2010 - 17:10

José:

Hey, geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Spannend met die krokodillen, ben ook benieuwd naar die wasbordjes. Maak er maar veel foto's van. Thuis is alles oké, gr. José

• 18 Juli 2010 - 17:16

Robin Laponder:

Oehhh!! lekkere surfboys^^!

Geef Farah maar n héééle dikke knuffel van me!
    xxx

• 18 Juli 2010 - 18:57

Bas:

veel plezier en seg farah hoi + farah nie te veel jongens kijken? beloofd:D?

• 01 Augustus 2010 - 16:38

Marlies:

Hahaha, jouw zin over die surfers :P Wel foto's maken hè (A) !
    xxx Marlies