Krokodillentocht - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Krokodillentocht - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Krokodillentocht

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

18 Juli 2010 | Australië, Darwin

Dag 4: 18 juli 2010

Na een niet al te beste nachtrust (vervelend, zo’n jetlag) stonden we op tijd op en ontbeten in een restaurantje vlakbij het hotel: een lekker dikke toast. Daarna liepen we naar het aquapark, ongeveer een kwartiertje wandelen. Dit is een plek aan zee waar je vissen brood kunt voeren. Dit was echt ontzettend leuk: je kon tot je knieën in het water staan, en de vissen zwommen dan rond je benen en kwamen stukjes brood uit je hand eten!
Rond een uur of half 12 wandelden we weer terug naar het hotel, waar Maud, Farah Lynn en ik even een duik namen in het zwembadje. Ondertussen deden papa en mama wat inkopen. We aten een ijsje, en gingen ons voorbereiden (lees: weer aankleden) voor ’s middags, want er stond een krokodillentocht op ons te wachten! We werden opgepikt met een busje, en reden naar de Adelaide River. Onderweg stopten we bij twee uitkijkplaatsen, waar we heel veel vogels spotten.
Toen we bij de rivier kwamen, gingen we niet gelijk de boot op, nee: eerst mochten we een levende python om onze nek! Dit wilden we allemaal wel even proberen! Zie de foto’s!
Eenmaal op de boot, we voeren net weg, kwam de eerste krokodil al aangezwommen. Wat een machtig beest! De reisleidster hing een homp vlees aan een touw, aan een lange stok, en lokte het beest. Ze zwaaide het vlees boven de kop van de krokodil en ja hoor: ze (het was een vrouwtje) zette kracht met haar staart en kwam voor meer dan de helft uit het water omhoog! En wij keken recht in een gigantische bek vol tanden! Wow!
Op deze manier hebben we een stuk of 6 krokodillen gezien, de één nog groter dan de andere. Niet erg geschikt zwemwater dus.
Ook voerden we nog vogels, die het eten uit de lucht kwamen vissen.
Een erg geslaagde tocht!

En zoals hier iedereen als groet zegt: no worries, mate!!

Kus, Robin

• 18 Juli 2010 - 15:36

Mieke Dekkers:

Wauw, wat kun je al niet meemaken in 3 dagen tijd! Leuk om ook van jullie te lezen Robin en Maud. Geniet ervan en we blijven jullie op de voet volgen. Groetjes Fred en Mieke.

• 18 Juli 2010 - 18:55

Bas:

super cool:D en geniet van de fakantike

• 18 Juli 2010 - 20:12

Margreet:

Super! Ik wacht op nog meer verhalen en foto's. Leuk hoor!

• 18 Juli 2010 - 21:54

Kitty:

Hallo Daantjes,

Wat super spannend deze reis zeg en al helemaal met die indrukwekkende foto van die krokodillenbek erbij, dat beloofd wat.
    Ik volg jullie verhalen, maar maak vooral veel plezier met zijn allen downunder.

Liefs Kitty (mama's ex-collega van het CWZ)

• 19 Juli 2010 - 02:35

Nachtdienst Q3H/Q3C:

Cecile, we hopen dat jullie ervan genieten, want wij moeten nu extra veel nachten draaien :)
    En we hebben gelezen dat er in Beneden Leeuwen ook krokodillen zijn.......Dus we snappen niet waarom je er zover voor gaat vliegen.
    Hopelijk blijft het huwelijk goed, als straks al het geld op is.
    Heel veel plezier daar in Aussie. We blijven graag op de hoogte van jullie avontuur
    Groetjes van de nachtdienst; Ger, Hanneke, Sanne en Mieke

• 19 Juli 2010 - 15:08

Carin:

Gaaf zeg! We zijn helemaal niet jaloers, duuuhhh!!! Geniet ervan luitjes en denk af en toe aan ons hier in het saaie, erug rustige lauwe. De Wilmskes

• 19 Juli 2010 - 17:54

Aanholtjes:

Ha fam. Daanen,wat geweldig al die eerste dagen, ga er vooral heel erg van genieten van alles wat jullie meemaken. Deze tijd komt nooit meer terug, geweldig!!! Nog heel veel plezier

• 19 Juli 2010 - 21:04

Bert En Karin:

Nog maar een paar dagen op reis en al veel gedaan! Leuk om te lezen, en keuk die foto's. Veel plezier met jullie verdere avonturen.

• 19 Juli 2010 - 21:59

Talitha:

''jaloers, jaloers, jaloers!'' klinkt echt super leuk allemaal!:D geniet nog de komende weken!:D

• 19 Juli 2010 - 23:10

Willemijn:

Poeh dat klinkt echt super allemaal! Jullie allemaal nog super veel plezier daar. Groetjes! xx

• 20 Juli 2010 - 01:29

Q3C/Q3H:

We kunnen niet wachten tot jij al die nachten komt terugdraaien en wij lekker op vakantie kunnen :-)
    Geniet er lekker van samen.
    Groetjes jouw collega's
    Mieke, Else, Jeffrey

• 20 Juli 2010 - 12:12

Nolly:

Hééé luitjes Daanen,
    wat een spannend verslag hierboven!!! In enkele dagen al vanalles beleefd en de foto van de "giant" krokodillenbek liegt er niet om!!! Let dus op waar je zwemmen gaat want mocht je een hongerig waterdier tegenkomen!!!!!Je weet maar niet wah!!!
    Geniet van alle mooie momenten met elkaar. Hier alles oké, ook met ons moedertje en ik doe jullie de lieve groeten van haar! Liefs van Nolly.

• 21 Juli 2010 - 08:11

Vera:

Leuk die verhalen! Ik wacht de volgende af!

• 21 Juli 2010 - 11:27

Nico En Cécile Daanen:

Hee allemaal!
    Superleuk om jullie reacties te lezen! Bedankt! =D
    groetjes, de Daantjes

• 23 Juli 2010 - 12:20

Jacqueline, Wilfred:

nou nou nou,
    ziet er geweldig uit daar.maak er een mooie tijd van met elkaar. groeten uit ewijk.natuurlijk ook van max en gijs.

• 24 Juli 2010 - 12:02

Matti Leyenaar:

Leuk die verhalen, Adelaide River, bij de jumping crocodiles, daar ben ik vorige maand ook geweest (samen met een vriendin door Australie). Onvoorstelbaar, wat een kracht hebben die beesten hè. Ik kan nu nog hun kaken horen klappen...
    Veel plezier nog op jullie reis.

• 03 Augustus 2010 - 18:29

Pollies Uit Druten:

Zijn terug uit Frankrijk en ben gelijk jullie site aan het bekijken. Volgens mij amuseren jullie je goed. Wat een mooie foto van die krokodil. Geniet ervan! Ga verder met de site lezen.