in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

in Alice Springs

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

25 Juli 2010 | Australië, Alice Springs

Dag 11 25-7-2010

Wow, wat een geweldig begin van de dag! De camping had een actie: gratis pannenkoeken voor iedereen! Er werden er 20 tegelijk op een plaat gebakken. Als je met je bordje, bestek en bekertje langskwam kon je zoveel pannenkoeken eten als je wilt! En natuurlijk gaan die er wel in!! :) Zeker meer dan 100 mensen waren erbij.
Hier zijn veel kamelen, van vroeger uit, en papa en mama wilden toch nog eens proberen om kameel te gaan rijden (lynn en ik hebben zo lang gezeurd (dat valt eigenlijk ook wel mee, maar we wilden het supergraag))!!!! Om 12 uur begon de rit. Wij kwamen er om 11 uur aan, dus gingen we even een kaartspelletje doen: Jokeren, dat heeft mama ons geleerd en het is een heel leuk spelletje, alleen verlies ik telkens . Rond 5 over 12 vertrokken we want de groep voor ons had een beetje vertraging. Maud en ik zaten op een heel lieve kameel: Grayhound en Robin en Lynn zaten op BJ. Nico en Cécile lieten we daar achter, die wilden nog wat gaan lezen over wat we de rest van de dag gingen doen. Het was echt geweldig!!! De tijd vloog om! Om 1.15uu. kwamen we weer terug, het duurde maar ruim 1 uurtje. Na een erg moeilijk afscheid met Grayhound vertrokken we naar Emily Gap. Dat was een hele mooie natuurplek. We moesten er door ijskoud water lopen om bij de plek te komen, maar het was de moeite waard! Het zijn plekken waar de Aboriginals gewoond hebben en rotsschilderingen hebben gemaakt. Daar bleven we een half uurtje of zo. Toen gingen we naar Jessy Gap, dat ook heel mooi was, daar gingen we middageten (broodje pasta/jam). Heerlijk relaxed dus, echt iets voor mij!
Toen zijn we naar het museum over de Flying Doctors geweest. Dat vond mama geweldig interessant! Het enige wat ik nog weet is dat Qantas een afkorting is van Queensland and Northern Territory Aeres Survice of zoiets, en dat ze over half Australië vliegen om zieke mensen op te halen. Dat was in Alice Springs, waar we ook nog even naar ‘the Mall’, de hoofdwinkelstraat, gingen waar heel veel arme Aboriginals zaten, best wel zielig. Bijna alles was trouwens dicht want het is zondag.
Mama wilde nog naar het station, omdat daar de “Ghan” langs komt. De trein die helemaal van Adelaide in het zuiden naar Darwin in het noorden rijdt. Meer dan 4000 km. door de Outback. De trein hebben we onderweg gezien, super-super-super lang, maar op het station zat alles op slot. Die trein komt waarschijnlijk maar 1 keer in de zoveel dagen en verder is er helemaal niets te doen daar.
Na het avondeten bij de Mac gingen we weer terug naar de camping met ons rijdende huis, tassen inpakken en een verhaaltje schrijven.
Morgen vertrekken we rond half 2 naar Sydney. Dan krijgen we weer een hele andere omgeving, ik ben benieuwd!

Groetjes en een dikke kus Farah