Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

30 Juli 2010 | Australië, Sydney

Dag 16: 30 juli 2010

Vandaag hebben we weer van alles beleefd! Om te beginnen was er een ‘free breakfast’ in het hostel waar natuurlijk veel mensen op af kwamen! Want volgens mij komen hier veel arme backpackers. We smeerden brood om mee te nemen als lunch. Farah deed er een gekookt eitje op en daar ruikt mijn hele rugzak nu naar. Op het metrostation Kings Cross kochten we ‘My Train Tickets’, die ons toegang verschaften tot de metro, trein en een ‘hop on-hop off Bus’ in de Blue Mountains: ons doel van deze dag. Na een 2 uur durende treinrit kwamen we aan in Katoomba, een dorp in de Blue Mountains. We namen meteen de bus en stapten uit bij halte 10. Er rijden twee van deze dubbeldekker-bussen rondjes die een uur duren. Een rondje bestaat uit 26 haltes. Als je echt pech hebt moet je hooguit een half uurtjes wachten. De buschauffeur is heel aardig en vertelt allemaal leuke weetjes over de Blue Mountains. Bij halte 10 begonnen we onze wandeling. We lopen over een (beetje modderig) pad door het regenwoud langs prachtige watervallen en uitkijkpunten, super! Hier moet ik denk ik maar verwijzen naar de foto’s want het is onbeschrijflijk! Af en toe hadden we een steile klim langs trappetjes en hellingen terwijl de kaketoes over je hoofd vliegen. Erg mooi! We kwamen uit bij halte 12, waar we weer op de bus hoppen. Bij halte 15 hopten we er weer af en begon onze tweede wandeling, die minder lang was dan de eerste. We namen het pad terug naar halte 14 en kwamen uit bij het Echo Point, waar je over een hele vallei heen kon kijken en The Three Sisters, drie gigantische rotspunten kon zien. Prachtig! (wel jammer dat het niet Four Sisters waren natuurlijk maarjaaa) . Het verhaal van de Three Sisters is een Aboriginal verhaal wat te lang duurt om dit hier te vertellen. Zoek maar eens internet bij “Sydney Blue Mountains National Park”.
Ondertussen begon het er een beetje donker uit te zien en voelden we al wat regendruppels. Maar we klaagden niet, het had de hele dag nog niet geregend. We namen snel de bus naar halte 21, in het dorpje Leura. Hier was eigenlijk niet zoveel te doen, we liepen er even doorheen en gingen met de bus terug naar Katoomba. Daar dronken we een lekkere hot chocolate en aten een garlic bread (knoflookbrood, daar zijn we met z’n allen verslaafd aan geraakt.
En toen was het alweer een uur of half 6 en gingen we weer met de trein terug naar Sydney Central. Daar aangekomen had mama een leuke actie. Maud had een paar dagen eerder al gezegd dat ze graag een keer bij de Griek wilde eten en wij waren het daar wel mee eens. Maar weten wij waar een Grieks restaurant zit in Sydney, nee dus. Mama dacht: laat ik het gaan vragen. En ze volgde een bord met ‘information’ erop. Maarja, op een station is dat natuurlijk… RAIL information dus we stonden er niet van te kijken dat de man daar niet wist waar een Grieks restaurant zit! Hij was wel heel erg aardig want hij ging zelfs een vriend van hem bellen, omdat die Grieks is! Jammer genoeg wist die ook niet waar we heen moesten, dus is het uiteindelijk een kipburger met friet en een milkshake geworden.
Morgen de camper ophalen en weer op pad!

Kus, Robin

• 30 Juli 2010 - 14:19

Dick En Monique:

Wow, wat hebben jullie nu al veel gezien en meegemaakt. Prachtige foto's ook! Geniet er nog maar lekker van, dat hebben wij ook gedaan in Canada. Misschien kan Cecile wel beginnen als Flying nurse, Nico als piloot en de andere dames als stewardessen:)
    Wat een fantastische belevenis om dit met het hele gezin mee te maken. Toen Michael onze foto''s van Canada zag, zei hij: "de volgende keer dat jullie zo iets doen wil ik ook mee!". Wie had dat ooit gedacht? haha. Nogmaals geniet er lekker van en doe voorzichtig.
    Veel groetjes van Monique,
    Dick en Michael

• 30 Juli 2010 - 18:58

Kitty:

Hallo Daantjes,

Al jullie avonturen even bijgelezen...WOW!!! :-D

Blijf genieten, opschrijven en weer verder genieten ;-)
    Mooie familiefoto voor Ayers Rock!

Groetjes uit NL

• 30 Juli 2010 - 20:32

Bas:

FARAH ist nog leuk zo zonder nederlands weer en nederlandse jongens????(6)