Rustdag in Tuncurry - Reisverslag uit Tuncurry, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Rustdag in Tuncurry - Reisverslag uit Tuncurry, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Rustdag in Tuncurry

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

01 Augustus 2010 | Australië, Tuncurry

Dag 18: 1 augustus 2010

De heimwee naar mijn heerlijke bedje in Lauwe is nu officieel begonnen…
De 1e nacht in de 2e camper verliep namelijk niet zo vlekkeloos: De helft hier was in zijn slaap aan het kletsen of moest midden in de nacht naar de wc. Ik had iets van 5 dromen geloof ik, o.a. over haaien en krokodillen. Pap en mam hebben ’s ochtends vroeg al een strandwandeling gemaakt en konden het niet laten om ons wakker te maken in hun enthousiasme: DOLFIJNEN. Natuurlijk waren we meteen klaarwakker en Robin en ik gingen al gauw het strand op, met Farah en Lynn even later er achteraan. In de verte zagen we wat gespetter en met de verrekijker erbij zagen we ze ook best goed. Het weer hier in Tuncurry is al stukken beter dan in Sydney: we konden lekker buiten ontbijten en in onze bikini’s lopen (het is hier winter!). We hadden besloten dat we vandaag ff lekker een rustdagje in zouden plannen en gewoon niks zouden doen behalve aan het strand liggen met een boek. Dat is dan ook een beetje de samenvatting van vandaag, wat een luilakken zijn wij zeg... We hebben in de loop van de middag nog wel dolfijnen gespot, ze kwamen echt heel dichtbij het strand. Farah, Lynn en mam (de gekste helft van ons, of course) hebben het aangedurfd om een duik te nemen in de zee, maar Robin, pap en ik vonden dat toch te koud. Het waaide namelijk wat aan het strand en daardoor was het een beetje fris. ’s Middags hebben ze nog een strandwandeling gemaakt en schelpen gezocht, ik bleef op de camper passen want ik ben niet zo weg van het strand, met dat zand tussen je tenen, bahbah.
’s Avonds hebben we lekkere penne (soort macaroni) op, pap vond het zo lekker dat hij bijna de pan erbij op at. En nu zitten we knus met z’n allen in de camper want buiten is het al pikkedonker (19.00 uur). Waarschijnlijk wordt het niet laat vanavond want morgen gaan we vroeg vertrekken en verder rijden richting het noorden, naar Byron Bay, en dat belooft een flinke tocht te worden.

xxx Maud

• 02 Augustus 2010 - 18:22

Hanny En Pieter:

Heerlijk zo om van alles mee te maken en met het ontwaken dat er dolfijnen in de buurt zitten, wat een fantastische vakantie,te bedenken dat jullie al op de helft van de vakantie zijn,en al zoveel hebben meegemaakt,wat gaat er nog meer gebeuren?? We volgen jullie mooie avonturen, lieve groet Hanny