in Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu in Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

in Hervey Bay

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

05 Augustus 2010 | Australië, Hervey Bay

Dag 22 : 05 augustus 2010

We ontwaken door het gezang van de vele vogels. De camping staat midden in de natuur en allerlei soorten vogels zingen of hun leven er vanaf hangt. Het lijkt weer het begin te worden van een mooie zonnige dag maar er ontstaat bewolking en we zullen vandaag de zon niet meer zien. Gelukkig dat we morgen naar Fraser Island gaan en niet vandaag. Farah, Lynn en ik wandelen naar het strand, wie weet of we met de verrekijker nog walvissen kunnen zien. Tussen juli en november trekken deze giganten langs de kust van Hervey Bay naar andere wateren. De kuststrook loopt hier echter heel langzaam af en er is helaas niets anders te zien dan water. Wel even op het strand met een gepensioneerde Australiër gesproken. Het stikt hier namelijk van de “pensionados”. Volgens hem omdat de temperatuur een paar graden hoger is en dat wordt veroorzaakt door de ligging van Hervey Bay, iets uitstekend in de oceaan. Hierdoor beschijnt de zon van de vroege ochtend tot de late avond dit gebied. De bescherming van de oceaanwind door Fraser Island zal hier ook wel aan bijdragen. Weer terug bij de camper heerlijk geluierd, wat vogels gespot en een cryptogram gemaakt. De hersenen moeten tenslotte wel in goede conditie blijven. s’ Middags zijn Cécile en ik naar de briefing gegaan voor het gebruik van de 4WD die we morgen gaan ophalen. We krijgen informatie via een filmpje hoe op het strand te rijden (en vooral ook hoe niet) in mul zand. Er is op Fraser Island geen meter asfalt gelegd, alles is daar zand. Nadat we wat personalia hebben ingevuld krijgen we te horen dat we morgenvroeg om 05.50 uur verwacht worden. Oeps dat zullen de kids niet zo heel leuk vinden. Weer terug op de camping nog even geprobeerd te internetten. Robin moet nog even laten weten dat ze iets later begint met de introductieweken van Geneeskunde en het verslag van gisteren willen we ook nog uploaden. Internet is hier echter een ramp en we kunnen helaas de site niet bijwerken. Dan morgenavond maar weer proberen. Even geduld dus voor de trouwe lezers.
Na het eten hebben we alvast brood gesmeerd voor morgen en de benodigde spulletjes in de rugzakken klaargelegd. We zien er erg naar uit want volgens de verhalen is er een prachtige ongerepte natuur op het eiland. Morgenavond hopen we je hier alles over te kunnen vertellen

Groet, Nico