naar Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu naar Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

naar Hervey Bay

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

04 Augustus 2010 | Australië, Hervey Bay

Dag 21: 4 augustus ‘10

Vanochtend zijn we weer vroeg vertrokken zodat we een grotere pauze konden maken in het koalapark (achteraf zeker geen verkeerde beslissing). Rond 8 uur vertrokken we. Na 100 kilometer kwamen we door Brisbane, een stad met 2 miljoen inwoners en er komen er per week wel 1000 bij! We zouden veel te weinig tijd hebben om de stad te bekijken dus reden we er half doorheen naar ‘Lone Pine Koala Sanctuary’.
Eenmaal de camper op de parkeerplaats, namen we vlug een boterham met ham/salami en een bekertje drinken. In het park kwamen we eerst de vleermuizen tegen die ongeveer 1 meter van ons vandaan hingen. Ik dacht echt dat die beestjes veel kleiner waren, ze zijn ongeveer even groot als een puppy (maar dan in vogelvorm)! Daarna kwamen we bij de koala’s. ZOOO LIEF! Het enige probleem was dat ze niet wakker wilde worden (ze slapen ongeveer 20 uur per dag), dus ik ging allemaal geluidjes maken om ze wakker te maken. Het lukte met een geluid van een leeuw die op jacht was. Probeer je het maar voor te stellen want een geluid typen gaat een beetje moeilijk. Je kon ook op de foto met een koala maar dat was $16 en er stond een lange rij dus sloegen we dat helaas over. En er waren ook schapen!!!! Ik wist niet dat ze die in Australië hadden! Maar goed, als laatste kwamen we langs de moeder koala’s met de baby’s. Hoe ongelofelijk cute is dat! Er zat er eentje bij de moeder op de rug met z’n koppie rond te kijken. Er zat er ook een tussen de moeder en de tak geplet (niet echt natuurlijk, maar dat leek zo). Lynn en ik wilden ze bijna meesmokkelen. Echt als laatste gingen we naar de Platypus: het vogelbekdier. Die hadden we ook gezien in de dierentuin in Sydney, maar het blijft zo’n speciaal en leuk diertje. Ook die wilden we meesmokkelen.

Na ruim anderhalf uur vertrokken we weer, richting Hervey Bay. Onze camping heet Fraser Lodge Holliday Park. We staan op een plaatsje achterin bij een soort vijvertje, waar ’s avonds muggen op hun zinloze manier mensen lastig vallen. Maar als we de deur dichthouden dan lukt het ze lekker niet, whaha!
We zijn net even het dorpje ingelopen en bij het strand geweest. We hebben voor overmorgen een auto, een echte 4WD, gehuurd om op Fraser Island rond te rijden. Dat schijnt een heel mooi
natuur-eiland te zijn.
Het strand hier is net zo mooi als op de vorige camping. Helaas was de zon al onder anders hadden Lynn en ik wel een duik genomen.
Terug op de camping gingen we kippenvleugeltjes (kfc hea teun!), frietaardappeltjes, erwten/worteltjes, tomatensoep en toetje eten. Super lekker!
Nog een paar potjes pongpesten, als je precies dezelfde kaart hebt moet je die opgooien voor de ander (die dan eigenlijk aan de beurt is) en dan gaat de beurt na jouw verder. Maar uiteindelijk was iedereen heel moe dus gingen we vroeg slapen.

Greetz, Farah!

• 09 Augustus 2010 - 18:45

Bas:

perry het vogelbekdier gevonden?