In de korte broek - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu In de korte broek - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

In de korte broek

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

26 Maart 2017 | Frankrijk, Aubigny-les-Pothées

Vanmorgen laat ontbeten want Christiana wilde echt niet eerder opstaan in verband met het verzetten van de tijd naar de zomerstand. 9 uur was vroeg genoeg! Voor wat het weer betreft een prima moment om de tijd te verzetten, we worden verwend met veel zon vandaag. Tijd om de pijpen van de broek af te ritsen.
Na het ontbijt even snel het centrum van Rocroi in, zo'n 500 meter terug. Lekker zonder de rugzakken, dat loopt ineens alsof we iets vergeten zijn.
We kopen broodjes en fruit voor 2 dagen in. De volgende overnachtingsplaats is midden in het mooie glooiende Franse land, maar zonder winkels, en we zijn er intussen wel achter dat je aardig wat energie verbruikt gedurende de dag. Dus bananen, sinaasappels, yoghurtbekertjes en brioches aux chocola weggestouwd in alle vrije plekjes in de rugzak.
Bij het eerste dorpje worden we vergezeld door een loslopende hond. Als we na een uurtje gaan zitten om te pauzeren draait hij om en loopt terug. Hij kijkt nog één keer om of we toch echt niet verder willen wandelen, nee dus, en is dan vertrokken. Ennuh, nee Kids, ik ben nog niet van mening veranderd hierdoor!
We genieten volop van de vergezichten en omdat het vandaag maar!! 20 km is, doen we rustig aan. Bij aankomst in Aubergny-les-Pothées worden we weer hartelijk ontvangen door Marie en José Lagard en is het volgende adresje voor morgen binnen 5 minuutjes geregeld. Die pelgrims willen ook allemaal hetzelfde!
We zijn aangeschoven voor de avondmaaltijd. José is gepensioneerd en heeft als hobby wijnen, dus mochten er typefouten in de rest van het verslag zitten, dan weet je waar het aan ligt. Ons Frans vocabulair wordt elke dag uitgebreid door prachtige gesprekken met lieve gastvrije mensen. Ook deze avond was weer zeer bijzonder. Maar ze vertelden dat er ook fraudeurs zijn die misbruik maken van de gastvrijheid. De stempelkaart oftewel de Credential wordt dan ook altijd gevraagd.

• 26 Maart 2017 - 22:24

Ricky Martens:

Leuk jullie te volgen naar Santiago.
    Fijn dat het weer meewerkt !
    Succes ! Ik blijf jullie volgen

• 26 Maart 2017 - 22:26

José:

Niet verkeerd zo'n hobby, ik zal er ook eens over nadenken!

• 27 Maart 2017 - 06:47

Anke Van Amelsfoort:

Leuk om jullie verhaal te lezen! Goed om te horen dat het zo relaxed gaat :) Wandel ze!

• 27 Maart 2017 - 10:17

Farah:

Toch duidelijk dat jij, pap, dit stukje hebt geschreven. Ik kan niet wachten om de foto's van de afgeritste broek te bewonderen.
    Veel kussies

• 27 Maart 2017 - 11:18

Carin:

De zoveelste 'wauw' is van ons, Wilmskes!
    Jullie verhalen zijn nog mooier dan we hadden verwacht en geweldig om te volgen!
    Dikke zoen voor allebei!

• 27 Maart 2017 - 11:20

Arnold En Jeanet:

Leuk dagelijks te lezen van jullie avontuur. De moed zit er nog prima in, het plezier lezen we in jullie verhalen en het weer zit gelukkig mee. Ga zo door!

• 27 Maart 2017 - 17:00

Ton En Joyce:

Na 10 dagen zonder internet in de vakantie afgelopen weekend thuis in een ruk jullie verslagen gelezen. Wat een ervaringen , geweldig. Hopen dat jullie op deze voet jullie reis kunnen vervolgen. Veel plezier met mooi weer. Lieve groet, Ton en Joyce.

• 27 Maart 2017 - 17:58

Evelyn:

Wat heerlijk om zo iedere dag nieuwe ontmoetingen en verassingen tegemoet te komen.
    Ik geniet van jullie verhalen....leuk!