Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

19 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Wat een vreemde dag gaat dit worden. Robin en Lynn gaan weer naar huis en een paar uur later eindigt onze Camino in Santiago de Compostela.
Vandaag kunnen we nog een keer samen ontbijten nadat wij 2 uurtjes gelopen hebben en dan nemen we afscheid van hen, maar nu met de belofte dat we elkaar snel opnieuw kunnen vasthouden.
Ons rest nu de laatste 12km te gaan. Beiden lopen we het eerste uur in stilte en in onze eigen gedachten verzonken. We pauzeren nog een laatste keer bij Monte de Gozo (berg van de vreugde)waar een inmens groot monument voor pelgrims is gebouwd. Op deze heuvel konden de pelgrims vroeger voor het eerst de kathedraal van Santiago zien. Direct na het monument een albergue voor ca. 500 pelgrims, een geschenk van de paus na zijn bezoek in 1989, welke niet zou misstaan in een oorlogsfilm en als gevangenkamp zou kunnen fungeren. Het is er dan ook helemaal niet druk. Wie gaar hier vrijwillig nog overnachten?
We lopen rustig de laatste 5 kilometers de rand van de stad in en volgen de schelpen in het voetpad naar het centrum. Het lijkt erop of de laatste paar kilometers moeilijker gaan en we langzamer lopen.
De rua de San Pedro brengt ons naar het oude centrum en de kathedraal. De voorkant staat in de steigers en we lopen naar de achterkant van de kathedraal waar het nu mooier en drukker is.
We kijken elkaar veelbetekenend aan en omhelzen elkaar. Wat is dit een bijzondere avontuur geweest. We zijn er en hebben 'de Camino' op onze manier gedaan!

• 20 Juni 2017 - 16:59

Marleen De Haas:

TOPPERS zijn jullie! Heb met veel plezier jullie reisverslagen gelezen.
    Weet niet hoe lang jullie nu nog blijven......maar wens jullie een goede terugreis naar Nederland. En Cécile ik kom zeker keer bij je langs om je verhalen live te horen. Liefs, Marleen.

• 20 Juni 2017 - 17:15

Cees:

Onze complimenten. Super. Wat een geweldige Prestatie.
    Gr. Edith en Cees

• 20 Juni 2017 - 17:22

Lambert En Carin:

Wat een geweldige prestatie hebben jullie toch geleverd de afgelopen maanden!
    Nog mooier bijna is dat jullie volgens de verslagen zo genoten hebben van de Camino en van elkaar...

Tot binnenkort,
    Grt, Carin en Lambert.

• 20 Juni 2017 - 20:25

Ricky Martens:

Wat een prestatie ! Heb genoten van jullie verhalen. Heb nog steeds het plan om de Camino te gaan lopen vanuit Zuid Frankrijk of vanuit Portugal. Maar eerst de 4-daagde van Nijmegen en dan een geschikt moment !
    Wens jullie een fijn verblijf in Santiago en een goede terugreis naar Nederland
    Gefeliciteerd Cecile en Nico !

• 20 Juni 2017 - 21:00

Pieter:

Cecile en Nico.

Proficiat wat een prestatie hebben jullie geleverd. Regelmatig jullie verslagen gelezen wat een avontuur zijn jullie aangegaan en voltooid.Eeen dikke Zeeuwse pluim hebben jullie zeker verdiend.
    Cecile ooit het idee geboren tijden een vierdaagsemisschien??.Nog een mooie tijd daar in Santiago en een welkom Thuis.

Groetjes Pieter

• 20 Juni 2017 - 21:01

Wilma:

Wat een geweldige reis en wat fijn dat wij deze met jullie zo mee hebben beleeft.
    Een geweldige prestatie van jullie en een reis om jullie leven lang aan terug te denken,
    Heel veel liefs van ons tot snel

• 20 Juni 2017 - 21:02

Hanny De Wilde:

Cecile en Nico : wat een geweldige prestatie om deze tocht samen te volbrengen !!
    Een dikke proficiat en vanuit het Zeeuwse hebben wij genoten van jullie prachtige
    Belevenissen die zich op de Camino voor deden. Nog wat mooie dagen daar in Santiago en voor strak weer een goede thuiskomst. Groetjes Hanny

• 20 Juni 2017 - 21:13

Miek Van Ass:

Hallo Cecile en Nico,
    Wat geweldig, jullie hebben het gehaald! Gefeliciteerd!
    Heb net de laatste reisverslagen gelezen. Wat moet het een ervaring voor het leven
    zijn dat jullie dit hebben kunnen doen.
    Ik snap dat de laatste dag er eentje was met gemengde gevoelens!
    En nu weer terug naar het gewone leven. Ook niks mis mee!
    Lieve groeten Miek

• 20 Juni 2017 - 22:46

Henk Murraij:

Lieve pelgrims,

Wat een moment, wat een avontuur, wat een zielegroei en wat een uitverkoring.......
    Wat mooi om jullie te mogen kennen.
    Dank jullie wel dat jullie een kijkje gaven in jullie tocht.
    Geniet van Santiago de Compostela en wellicht nog een stukje verder naar Finisterre....
    Ik hoop dat de kosmos jullie snel aflevert bij mij aan de etenstafel om jullie verhaal te horen.
    Dikke zoen

• 20 Juni 2017 - 23:21

Anja:

Hallo Cecile en Nico,
    Geweldig jullie hebben het gehaald! Top! Wat een avontuur!
    Bedankt voor het schrijven van jullie reisverslagen. Erg leuk en leerzaam om deze te lezen.
    Ik hoop je gauw weer te zien Cecile.
    Groetjes Anja.

• 21 Juni 2017 - 08:35

Erna Van Elsen:

Gefeliciteerd. Wat een prestatie.Heb met grote belangstelling jullie verslagen gevolgd.Daarbij goed de sfeer en warmte geproeft die jullie onderweg beleefden. Geweldig
    Groetjes. Henk en Erna

• 21 Juni 2017 - 09:35

Ingrid & Gérard (van Het Werk):

Hi Nico & Cecile,

Wat een prestatie, geweldig :)
    We hebben alle verslagen gelezen, wat een prachtige ervaringen.
    We zijn benieuwd naar de verhalen als je weer bij ons bent (maar denk daar voorlopig nog maar niet aan).

Geniet nog lekker en tot snel.

MVG Ingrid & Gérard

• 21 Juni 2017 - 11:09

Anita Wijnen:

Gefeliciteerd met deze topprestatie. Een mooi avontuur volbracht waar je zo naar uitgekeken hebt. En nu zit het er alweer op.... hoe snel gaat de tijd! Geniet nog even na saampjes. Wij verwelkomen jou weer graag op onze eigen 'camino' tussen Puiflijk en Deest.
    Tot snel....

• 21 Juni 2017 - 15:39

Jeanet Van Zoest:

Hoi Nico en Cecile, wat hebben jullie een topprestatie geleverd! Van harte gefeliciteerd. We zien elkaar deze zomer vast nog en ik kijk al uit naar jullie prachtige verhalen.

• 24 Juni 2017 - 00:08

Kitty:

WOW!!! *dikke duimen*
    Wat een prestatie, muchos Felicitados ;-)
    Erg fijn dat jullie Santiago de Compostella hebben bereikt.
    Ook geen moment aan getwijfeld dat dat niet zou lukken.
    Ik lees nog ff verder, want ik zie nog een verslag.

Welkom thuis! xxx

• 25 Juni 2017 - 22:14

Willy En Helma:

Van harte gefeliciteerd Nico en Cecile!. Wat een geweldige prestatie. Een ervaring om nooit te vergeten. Geweldig en welkom weer in ons mooie maas en waal!
    Groetjes Willy en Helma