De wandelstok - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu De wandelstok - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

De wandelstok

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

24 April 2017 | Frankrijk, La Souterraine

Het plaatsje Crozant wordt onze eerste stop voor vandaag. Het is flink dalen en klimmen maar dan heb je een uitzicht net als Machu Picchu in Peru. We kijken uit over de oude ruïnes van een kasteel welke gelegen is in de zon op een bergkam.
Na weer afgedaald te zijn, lopen we langs watervalletjes in de rivier, plekjes die veel inspiratie voor schilders hebben opgeleverd. Op verschillende plaatsen is een foto van het schilderij gezet en wordt de schilder vermeld .
Even een baquette kopen voor tussen de middag. Nico vergeet voor de eerste keer zijn wandelstok bij de bakker. Bij het naar buiten lopen worden we aangesproken door een Nederlands echtpaar uit Best die op de fiets de omgeving verkennen. Nou dan hebben wij nog wel een paar tips. Het vrouwtje van de bakker komt ons achterna met de wandelstok. Gelukkig, want die heeft Nico bij sommige klimmetjes toch echt nodig.
Op zoek naar een geschikt plekje om te eten lopen we een grote binnenplaats op van een soort Kasteel, het blijkt echter privé te zijn. Maar dat regelt Cécile wel even met de man op leeftijd die aan komt lopen. 'Kunnen we hier even onze dejeuner gebruiken', vraagt ze. Natuurlijk mag dat, en hij neemt ons mee naar de voortuin, binnen de kasteelmuren, waar we in het zonnetje kunnen zitten op een perfect plekje. Het is een "Heerlijkheid" dat onderhand de helft van het dorp in beslag neemt en meer dan 200 jaar in het bezit is van de familie van Monsieur Gérard
Na de middag stappen we stevig door over kleine wegen waar je in een uur tijd helemaal niemand tegen komt, afgewisseld door smalle landbouwpaadjes door velden en langs bossages.
Het hotel gaat pas om half zeven open, maar als we rond kwart over 5 bellen wordt de deur voor ons opengedaan en kunnen we heerlijk douchen en de beentjes in de horizontale stand zetten. Het was een mooi en pittig dagje.

• 25 April 2017 - 09:22

José:

Weer een heerlijk verslag om te lezen, soms wilde ik dat ik erbij was, om die prachtige omgeving, natuur te kunnen beleven.
    Jullie doen het hardstikke goed en Cecile zou Cecile niet zijn als ze het niet voor elkaar kreeg, met dat déjeuner, geweldig!
    Nou ik kom net uit de horizontale stand, ga maar eens ontbijten, fijne dag samen, liefs José

• 25 April 2017 - 17:53

Hennie En José De Overburen.:

Dag Nico en Cecile.

Mooi wat jullie zien- meemaken-voelen- ervaren-bereiken en leren.
    Knap dat jullie dit doen en die stoute wandelschoenen hebben aangetrokken.

Wij hebben nu twee weken vakantie en hadden met de camper als verassing jullie op willen zoeken maar ik ben helaas vorige week aan mijn schouder geopereerd en sta even buiten spel( dus balen hier thuis) kan wel even in de gaten houden wat er bij jullie allemaal naar binnen loopt,niet te weinig.

Uit jullie verslagen lezen wij dat het prima gaat en prachtige dingen zien houdt de moed er in en gewoon doorlopen.

Groetje's Hennie en José

• 26 April 2017 - 10:07

Fred Wouters:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen,van de een naar het andere avontuur met leuke en gezellige mensen die jullie ontmoeten.Het komt mij ook wel bekend voor.
    Fijn dat het zo goed gaat en jullie gaan nog heel veel beleven,dat is ook waar je voor loopt.
    Weer een fijne loopdag toegewenst.