Picknick op de boerderij - Reisverslag uit Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Picknick op de boerderij - Reisverslag uit Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Picknick op de boerderij

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

07 Mei 2017 | Frankrijk, Sainte-Foy-la-Grande

Gedurende deze dag zien we de vegetatie en de omgeving veranderen. In de bossen hebben de naaldbomen nu de overhand. De kerkjes in de dorpjes kunnen zo meedoen in de film 'Once upon als time in the West'. De Spaanse invloeden zijn duidelijk aanwezig.
We slapen vandaag in een verbouwde schuur, speciaal voor pelerins, op een erf van een grote boerderij.
Niemand aanwezig als we aankomen, maar dat zijn we intussen gewend. De poort is niet op slot en we kunnen naar binnen. Overal is alles via briefjes duidelijk aangegeven. Schoenen onder de overkapping buiten en de rugzak niet mee naar de slaapkamer boven maar onder de trap. Veel mensen zijn bang dat de bedwansen via de rugzak verspreid worden.
Theo heeft hier ook gereserveerd en hij komt een half uurtje na ons binnen.
Rond zevenen komt de vrouw des huizes met een grote mand vol met eten voor de avond en voor het ontbijt morgen vroeg. Allemaal prima, voldoende maar eenvoudig en hier komen we niet van aan na de inspanning van de dag. Gisteren was er een weegschaal op de kamer. We waren nieuwsgierig wat ons gewicht zou zijn, want de broeken zitten steeds ruimer. Het resultaat is dat we samen 17 kilogram zijn afgevallen. Goed om te horen dat het aanbod aan eten in Spanje veel beter en vaker zal worden langs de route.
Na het afgeven van de mand en bijbehorende uitleg is mevrouw weer snel vertrokken, er is nog veel te doen begrijpen we.
We trekken de fles wijn open, nemen een heerlijk aperitiefje met paté van Theo en walnoten van ons en eten en kletsen gezellig met ons drietjes de avond vol. Morgen weer een dag.

• 09 Mei 2017 - 19:58

Toine Arts:

Ik lees samen met Wilma ieder stukje verslag van jullie reis met plezier, maar schrik nu toch een beetje met de melding dat jullie samen 17kg zijn afgevallen. Zeker het bourgondische stuk van France overgeslagen??
    Wie gaat jullie straks nog herkennen in die gedaante en dat vreemde kapsel ???

• 09 Mei 2017 - 20:38

Brigitte :

Hoi caminogangers, wat zijn jullie al ver Frankrijk in. We snappen dat het een enorme krachtsinspanning is, maar dit is wel veel gewicht inleveren samen.... Misschien meer langs de patisserie, ipv boulanger. Bijna 8 weken onderweg en de Pyreneeën komen in zicht. Spannend. Wat gaat de tijd snel. Bon route et succes! Pas goed op elkaar en we hopen dat de blessure onder controle is en blijft. We genieten van al jullie blogs en de foto's. Groetjes, Brigitte en Vincent, xx.

• 09 Mei 2017 - 22:23

Nolly:

Na een oppasdag bij Floor in huis, waar ik maandagavond al heen ga en dinsdagavond weer van terugkom heb ik zojuist de laatste twee blogs bijgelezen.
    Het weer zit niet altijd mee begrijp ik maar 'n schrale troost: het houdt hier ook niet over. Meneertje nachtvorst komt nog voorbij, donkere wolken, dan weer 'n zonnetje, niet echt lekker lenteweer maar we houden het gewoon tegoed.
    Ik had zojuist Aukje aan de telefoon en toen ik vertelde dat jullie best wel veel zijn afgevallen zei ze gelijk de wandelschoenen aan te trekken en jullie te volgen: mooie afslank manier maar jullie moeten niet méér kilo's kwijtraken hoor dus stop bij ieder eethuisje en sla in Spanje geen enkele tapashap af!! Houdt de energie op peil dmv voedsel en drank tot de laatste kilometer!! Wat is er ook lekkerder een mooie wandeldag te beëindigen met een heerlijk aperitief en een smeuïge Franse paté!
    Richting Spaanse grens met de Pyreneeën in zicht geeft volgens mij weer extra kracht om relaxed door te gaan dus ik zeg: ga samen enthousiast door, wij volgen jullie tot de laatste stap. Voor dadelijk welterusten en morgen weer een mooi begin van weer een nieuwe dag.
    XXX

• 10 Mei 2017 - 08:02

Martine:

Jeetje , jullie lopen nog steeds! Respect.. De verhalen blijven boeien, wat een avontuur. En pijn of geen pijn jullie gaan gewoon door. Bikkels! Blijf goed eten hoor want ik schrik wel een beetje van dat gewicht wat er bij beiden af is, en jullie moeten nog even!
    Ga door samen. Ik hoop dat het met jouw scheenbeen Cecile goed mag blijven gaan en dat de knie van Nico ook niet teveel tegen sputterd!
    Groetjes uit Leeuwen! Xx

• 10 Mei 2017 - 15:23

Jose:

Hallo, weer genoten van jullie mooie verslagen. Ze lezen zo lekker, zo leuk geschreven en boeiend. Ik vind het zo boeiend om te lezen waar jullie nou weer terecht zijn gekomen en hoe de mensen daar zijn. Heerlijk!!
    Het wandelen, klimmen is zeer intensief en ik lees dat de kilo's eraf vliegen. Was die weegschaal wel goed, want het is best veel wat jullie aan gewicht zijn verloren??
    Dat zal vast wel goed komen, heb ik geen zorgen om. Jullie genieten lekker van alles wat er op jullie pad en bordje komt. Ga zo door!! Nog veel wandelplezier en ik hoop dat het nog allemaal gesmeerd loopt, geen ontstekingen die belemmeren en pijntjes. Nico, zakt je brace nog niet af?
    Je buurman denkt dat jullie een stuk kleiner thuis komen, de benen afgesleten, hahaha.
    Ikzelf ben druk bezig met de laatste loodjes van de opleiding. Bijna klaar, pff. Daarna meer tijd om ook lekker te gaan wandelen en hopelijk een mooi resultaat op de weegschaal. (stress-eter)
    Fijne dag morgen en tot blogs xx Jose