Van Sydney naar Tuncurry - Reisverslag uit Tuncurry, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Tuncurry - Reisverslag uit Tuncurry, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Tuncurry

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

31 Juli 2010 | Australië, Tuncurry

Dag 17: 31 juli 2010

Helaas is dit alweer de laatste dag in Sydney. Naja, niet echt de laatste dag, die was gister al, maar vandaag vertrekken we. We werden lekker vroeg wakker gemaakt om onze tas in te pakken en ff opfrissen en zo. Rond kwart over acht gingen we ontbijten in onze hotelkeuken. Een lekker eitje op een geroosterd broodje: MMmm! Rond 9 uur kwam de maxi-taxi aan. Mama zegt dan standaard:
I know the way, zodat de chauffeur geen extra rondjes gaat rijden. Hahah. Een half uur te vroeg kwamen we bij de camperverhuur aan. Gelukkig konden we er binnen, in een wachtkamer. Er was een televisie met atletiek erop, triatlon. Na wat probleempjes in de vorige camper weten we waar we op moeten letten en dat keken we dus ook meteen even na : alles picobello! Willen we wegrijden roept Lynn in een keer: ‘Ik krijg mijn gordel niet vast!’. En zo konden we de triatlon afkijken. Rond 11 uur reden we weg. Om naar het noorden, uit Sydney weg te komen, reden we over The Harbor Bridge!!! Dat is DE BRUG VAN SYNDEY, en het is echt super vet om daar onderdoor te rijden! Vanaf de brug heb je een goed zicht op the Opera House. Perfect voor de Mamarazzi! Ook reden we af en toe door een heel mooi stuk land, veel bossen en vaak hele grote meren. Na 150 kilometer namen we een stop aan de zee. Lynn en ik gingen de arme zeemeeuwen voeren die een afwijking hadden aan de pootjes of ergens anders aan. Het weer is hier al weer veel lekkerder dan in Sydney. In Australië lig je in de winter gewoon aan zee te zonnen, ongelofelijk! Om kwart over 6 kwamen we bij onze camping aan. Ons plaatsje (286) ligt ook lekker aan zee, nog geen minuut lopen! Mams ging gelijk lekker koken en wij rommelden wat in de camper. De camper inrichten, duurt nu een stuk minder lang dan in de vorige camper, wat veel ruzie voorkomt, omdat iedereen nu zijn plekje kent. Dat is wel fijn. Nog even gejokerd en natuurlijk niet gewonnen en lekker gedouched! Ongeveer om 11 uur lag iedereen wel te slapen, vermoeid na zo’n actieve week in Sydney. Op weg naar zon, zee en strand zou ik zeggen!

Dikke kus
Farah

• 01 Augustus 2010 - 16:44

Henriëtte En Anne:

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen, heel veel plezier Henriëtte

Hoi lynn,
    We zijn net terug van een leuke vakantie met z'n allen. Het is erg leuk om jullie verhalen te lezen! x Anne

• 01 Augustus 2010 - 23:20

Titus En Tonneke:

Lieve allemaal,
    Hartstikke leuk om jullie "beeldende" verslagen te lezen, wij genieten met jullie mee!