2de dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu 2de dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

2de dag Sydney

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

28 Juli 2010 | Australië, Sydney

Dag 14 : 28 juli

Het is vannacht gaan regenen in Sydney en als we ontbeten hebben miezert het nog steeds. We willen een wandeling gaan maken langs de Bondi beach maar dat is nu niet zo’n goed plan en we schakelen over op plan B. Met de metro, waar we gelukkig alleen maar de straat voor over hoeven te steken naar Darling Harbor, naar het Maritiem museum. Hier hebben we een uurtje rondgelopen. Ik heb er nog even gesproken met een man die een houten schaalmodel van een VOC-schip aan het maken was. Een hobby die ik met hem deel maar die bij mij op zolder ligt te wachten totdat ik er weer tijd voor krijg, hij was inderdaad een paar jaartjes ouden dan ik. Voor de bierdrinkers onder ons, elk jaar wordt er in Darwin de beer-regatta gehouden. Deelnemers bouwen zelf een schip, of iets wat erop lijkt, van bierblikjes. Hiermee wordt dan een zeilwedstrijd gehouden. Binnen stond een erg mooi uitgevoerde versie van één van deze creaties. Moet je toch aardig wat bier voor drinken om al deze blikjes te verzamelen, maar de Aussies staan natuurlijk bekend om hun bierconsumptie. Buiten nog even de replica van de Endeavour bewonderd. Dit is het schip waarmee James Cook, een Engelse ontdekkingsreiziger en landkaartenmaker het hele gebied Oceanië, waartoe Australië ook behoort, in kaart heeft gebracht. Van het museum al lopende naar de Fishmarket. Deze markt is gelukkig overdekt, er zijn allerlei viswinkels en je kunt er inderdaad zo’n beetje alle soorten vis kopen. De sushi voor de Chinezen en Japanners is niet aan te slepen maar er zijn ook allerlei soorten kreeften, krabben en andere schaaldieren. Maud, die geen visliefhebber is, is de wasknijpers vergeten en gaat er bijna van “over d’r nek”, zoals ze zelf zegt. We hebben een paar porties mixed fish (een soort kibbeling) besteld en dat smaakte prima. De Tasmaanse kreeft, natuurlijk nog levend, van 99 dollar de kilo hebben we maar laten liggen.
Terup lopend naar Darling Harbor worden we overvallen door een flinke regenbui en we pakken van armoede de mono-rail om bij “het Aquarium” uit te komen. Dit is een prachtig Aqua museum, ala Burgers Ocean maar dan veel groter, met gigantisch aquaria met prachtige vissen. Je loopt in glazen tunnels er dwars doorheen en hebt het gevoel dat je aan het duiken bent. Gigantisch haaien, roggen maar ook zeekoeien hebben we van erg dichtbij zo kunnen bewonderen.

Vandaag hebben we zo toch weer veel kilometers gelopen, dus nemen we de weg naar het hostel via de Ferry en de metro. Even bijkomen, wat opfrissen en heerlijk gegeten bij een tentje, bestiert door een Chinees met z’n dochter. En op tijd naar bed.

Groetjes, Nico

• 28 Juli 2010 - 13:26

Kim Van Elk:

Inmiddels staat deze site bij mijn favorieten en kijk ik er elke dag minstens 3 keer op om te kijken of er weer nieuwe verhalen bijstaan.
    Het klinkt werkelijk fantastisch allemaal! Begin al aardig jaloers te worden en kan niet wachten om de verhalen nog eens uit jullie eigen mond te horen.
    Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie toe en de groetjes voor iedereen. Geniet ervan!

Liefs,
    Kim

• 28 Juli 2010 - 15:11

Wilma Arts:

Goh wat een geweldige vak en leuk dat jullie het zo naar de zin hebben daar .En ook heel leuk dat jullie er allemaal iets over schrijven.(heb van jose gehoord dat ik op deze site kon kijken) geniet er nog heerlijk van en de groetjes voor iedereen van mij

• 28 Juli 2010 - 17:15

José:

Nou Lynn, ik hoop dat je niet echt naar de haaien bent!! Leuke foto hoor.
    Groetjuzz tante José

• 28 Juli 2010 - 20:05

Nolly:

Waaawh Lynn, dat komt erg spannend over zo dichtbij die haaienkop!!! Er zit toch wel een glasplaatje tussen wah??!! Jullie hebben er weer een indrukwekkende dag opzitten zoals ik lees. Prachtig allemaal en zoals papa al schrijft: soms maar lekker vroeg naar bed want al die belevenissen kunnen ook erg vermoeiend zijn!! Tot lezens maar weer, liefs van Nolly.

• 29 Juli 2010 - 09:20

Saskia:

Hallo familie!
    Wat leuk om jullie verhalen te volgen, goed idee ook dat jullie allemaal eens wat schrijven, we krijgen een aardig beeld van jullie gezin daar! ;)
    Geniet samen nog!