in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

in Byron Bay

Door: dedaantjes

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

03 Augustus 2010 | Australië, Byron Bay

Dag 20: 3 augustus 2010.

Vandaag zijn we heerlijk op de camping gebleven. Cécile en ik gingen al vroeg wandelend op pad om een supermarkt te vinden en wat inkopen te doen voor het ontbijt en de rest van de dag. We hadden begrepen dat het via het strand zo’n 20 minuutjes lopen was om in het centrum(pje) van Byron Bay te komen. Op het strand kun je echter links en rechts af. Na zo’n half uurtje wandelen via het strand en een prachtig bospad kwamen we echter niet in het centrum uit. Even gevraagd aan een voorbijganger en toen bleek het nog een half uur, je raad het al, om weer terug te zijn. We hadden voor links moeten kiezen in plaats van rechts op het strand. Af en toe lijkt het wel politiek hier.
Nou ja dan maar een paar crackers in het campingwinkeltje en een uurtje later met z’n allen een nieuwe poging gedaan. Byron Bay is een plaatsje voor de echter surfer. Het is hier ook zien en gezien worden. Er zijn dan ook erg veel winkeltjes met de bekende prullaria, rokjes, jurkjes en zonnebrillen. Ach ja, de dames vinden het prachtig en ik vind het weer leuk om buiten naar de voorbijgangers te kijken.
Farah heeft haar collectie vingerhoedjes uitgebreid met een prachtig exemplaar van Byron Bay. Nu al een collectors item. Nadat we onze inkopen in de supermarkt hebben gedaan zijn we teruggewandeld naar de camper. Daar even gebeld naar een adresje om te kayakken op zee tussen de dolfijnen. Helaas waait het vandaag te hard en wordt er door de organisatie helemaal niet gekayakt.
s’ Middags hebben we een paar uurtjes heerlijk op het strand gelegen. Luieren, lezen en zwemmen in zee. De boeken van Karin Slaughter worden nu ook door Robin en Maud gelezen. Ze hebben hun eigen boeken al uit.
Rond half vier zijn we met z’n vijfjes, Maud kon het boek niet wegleggen, nog een wandeling gaan maken naar het light-house (de vuurtoren) die halverwege een wandelroute ligt van ongeveer 2 uur door een natuurgebiedje en over het strand . De vuurtoren ligt vanzelfsprekend boven op een berg dus het was klimmen en dalen. We hadden er een prachtig uitzicht over de baai en we meenden er wat verder op zee grote scholen dolfijnen te zien.
Rond vijf uur zijn we weer terug bij de camper en is de zon alweer bijna verwenen achter de horizon. Je zou het bijna vergeten maar het is hier aan de andere kant van de wereld winter en om half zes is het echt donker. We gaan dus met de kippen, of beter gezegd, met de wilde kalkoenen die hier vrijelijk in grote getale rondlopen, op stok. Maar niet nadat we ons reisverslag weer hebben bijgewerkt. Leuk om te doen en ook een mooie manier om de belevenissen van de dag nog even de revue te laten passeren

Groetjes ,Nico

• 03 Augustus 2010 - 20:09

Janneke:

Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen. Echt zo geweldig wat jullie allemaal meemaken! Geniet er nog maar lekker van!

• 04 Augustus 2010 - 18:37

Robin Laponder:

heeeeee!!
    Echt zó leuk om al jullie verhalen te lezen! Er staan echt grappige dingen tussen, zoals Farah die over biefstuk droomt! XD

@Farah,aloha tjikkie! Ik mis je echt héél erg. En jammer dat je niet op m'n verjaardag kon komen =(. Maarja, in Australië zitten maakt je ook maar één keer in je leven mee! =D. Nog héél veel plezier, en als ik weer terug ben van vakantie moeten we gauw afspreken, en bijpraten, ik heb ook heel veel om te vertellen! =D
    xxx

• 06 Augustus 2010 - 21:41

Jan En Ria:

Hallo jullie daar aan het andere eind. Regelmatig, zo net voor het naar bed gaan moet ik even kijken wat de Daantjes daar allemaal te beleven hebben. Het is natuurlijk niet zo makkelijk om van een land , waar je normaal weining van hoort of ziet een beeld te vormen. Behalve dan natuurlijk de ontzettend mooie en uitgestrekte natuur. Het licht en de geuren.
    Ik ben heel benieuwd naar de verhalen uit de eerste hand. Wat ik ook leuk vind zijn de verhalen van de meiden. Zo op hun eigen manier de dingen zien en vertellen.
    En met Nico ben ik het eens dat je dan de dag twee maal, of wel vaker beleeft.
    Geniet van alles, want o de tijd gaat zo snel. Maar geniet vooral van elkaar. Als gezinnetje zo 5 weken weg zijn. Dikke mazzel.
    Morgen ga ikzelf drie weken met de boot weg en kan dan niet lezen wat jullie nog allemaal beleven maar dat komt dan nog wel.
    Goede reis nog, geniet en kom weer veilig thuis. Groetjes aan iedereen. Jan en Ria vanuit het verre Winssen.