Chaussée Romaine - Reisverslag uit Hanret, België van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Chaussée Romaine - Reisverslag uit Hanret, België van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Chaussée Romaine

Door: Nico en Cécile

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

20 Maart 2017 | België, Hanret

Heerlijk geslapen in een echte oude Herenboerderij met binnenplaats en van binnen schitterend authentiek aangekleed. Tot 1956 was deze boerderij in bedrijf door de voorouders van M. Godin. Ondanks dat we ‘s avonds ongelofelijk moe zijn en een paar PHPD-tjes hebben, staan we uitgerust op. Helemaal na het voortreffelijke ontbijt kunnen we er weer tegen. Bij de bakker gelijk maar broodjes met sucre en crème gekocht. Je weet nooit wanneer je weer ergens iets te eten kunt kopen. Verder zijn cafeetjes of restaurantjes ook schaars op de route. Deze gaat eerst door een mooi natuurgebied met veel riet langs de oevers van de Geer en daarna door prachtige oerbossen. Wederom is het vandaag windkracht 5 tegen, hetgeen we later vooral merken op de Romeinse Heirwegen. Deze hoger gelegen wegen zijn bewust zo door de Romeinen aangelegd, zodat ze goed zicht hadden over het gebied en niet onverwacht aangevallen konden worden. Eigenlijk wilden we vandaag rond de 15 kilometer lopen, omdat de eerste twee dagen best pittig waren, maar na meerdere telefoontjes naar verschillende adressen bleek op die afstand in Moxhe eo. geen plaats. M. Godin heeft voor ons nog gebeld gisteravond en uiteindelijk komen we op 27 kilometer uit in Hanrut, nabij Eghezée. En ook hier weer een gastvrij onthaal in een prachtig verblijf. We hebben de pizzakoerier laten komen want het is direct weer kilometers lopen naar een eetgelegenheid, en dat zat er niet meer in. De vrouw des huizes, Monique Denef, heeft alweer naar Namen gebeld voor de volgende overnachting. Dit is gemakkelijker dan zelf in het steenkolen-Frans proberen.

• 20 Maart 2017 - 22:10

José:

Weer een prachtig verhaal, ik zie het zo voor me, bedankt, ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag. Genieten voor jullie maar ook voor ons xx

• 20 Maart 2017 - 22:16

Suzanne, Charlot, Niki En Maud:

Mooie verhalen! En wat een bijzondere en onvergetelijke ervaringen zullen jullie gaan meemaken.
    Geniet!

• 21 Maart 2017 - 08:43

Lambert En Carin:

Goed bezig! Mooie verhalen...
    Ga zo maar lekker door en geniet!

• 21 Maart 2017 - 11:44

Harry Rullmann:

Hallo, op de Waalbridgedrive afgelopen zaterdag hoorde ik van iemand (Jan?), dat jullie precies die dag vanuit Maastricht op pad gingen naar Santiago. Prachtig dat jullie dit samen doen. Ik ben benieuwd naar jullie reisverhalen, en ga jullie zoveel mogelijk volgen tot 24 mei, als ik zelf op weg ga naar Rome. Veel mooie belevenissen en ontmoetingen, buen camino!
    Harry Rullmann, Nijmegen

• 21 Maart 2017 - 12:07

Nolly:

Hoi luitjes, fijn te lezen hoe het jullie vergaat, windkracht 5 voel ik zelfs "n beetje tijdens dit mooie verslag!!
    Heerlijk om lieve mensen te ontmoeten die zo behulpzaam zijn en zeker ook het mooie landschap, de fraaie gebouwen te zien waarvan je anders niet weet dat het allemaal bestaat.
    Ga lekker door zo!!! XXX