Een heerlijk ijsje - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Een heerlijk ijsje - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Een heerlijk ijsje

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

09 April 2017 | Frankrijk, Cravant

We kunnen uitslapen want het ontbijtbuffet van het hotel gaat pas om 08.30 uur open. Het is zondag vandaag, daar staan we niet meer zo bij stil.
Tijdens het ontbijt nemen we afscheid van de Duitse pelgrim Joachim die we gisteren tegenkwamen. Hij gaat via Auxerre naar Vezelay, een ommetje van 2 dagen, maar het moet een erg mooie stad en een evenzo mooie route langs het kanaal zijn.
We verlaten Chablis en we lopen al snel tussen de wijngaarden. Het eerste half uur vragen we ons maar steeds af of we wel goed lopen. Je krijgt ook van die duidelijke aanwijzingen. 'Bij de boom rechtdoor!' De zon schijnt volop en zal ons de hele dag vergezellen.
Als we Cravant binnenwandelen zien we bij een plaatselijk vakantieparkje dat er ijs te koop is. Een perfect moment van de dag! De parkbeheerder haalt 2 ijsjes voor ons en zet er direct een kan water met twee glazen bij. Waarschijnlijk keken we nogal dorstig. Hij is geïnteresseerd in onze Camino en de brace van Nico. Met ongeloof in zijn stem herhaalt hij voor zijn vrouw dat Nico hiermee naar Compostela gaat lopen. Ja, dat gaat toch echt gebeuren!
Als we in het hotel zijn neergestreken vertelt de eigenaar, een soort van overjarige Elvis fan, dat er op zondagavond niets open is, maar dat hij probeert de pizzeria van het dorp verderop, die eigenlijk 11 april weer open gaat voor het nieuwe seizoen, zover te krijgen dat ze iets maken. Een half uurtje later komt ie terug. We kunnen kiezen uit pizza zalm, ham of kaas. 'Bier erbij', vraagt ie. Jazeker!
Dat biertje werd een literfles Heineken. Marjolein, een andere Nederlandse pelgrim uit Hilversum dacht van tevoren, nou laat ik maar 2 flesjes bestellen, het is zo mooi weer en ik heb best wel dorst. Maar 2 liter is iets teveel van het goede om een pizza weg te spoelen.
Misschien voor morgen onderweg want het blijft mooi weer de aankomende paar dagen.

• 09 April 2017 - 22:24

Jose :

Hier was het ook een stralend mooie dag!! Heerlijk weer voor een bbq of een pizza, in jullie geval. Lekker genieten en superlief dat de mensen zo met jullie begaan zijn en je willen helpen. Voor morgen een fijne dag gewenst, tot de volgende blog xx

• 09 April 2017 - 22:27

Ruben:

Zo weer even paar dagen van jullie camino"gelezen" al mooi terug naar de
    Basics merk ik: 1 eten, 2 : slaapplaats... rest komt vanzelf. Ook ik raad jullie
    Aan vezelay als rustplek te nemen. Je ziet de machtige heuvel al van ver en op
    Mij maakte de sfeer van vezelay indruk. Benieuwd naar jullie impressies. Buen
    Camino!! Groet,
    Ruben

• 10 April 2017 - 11:20

Arnold & Jeanet:

Zo ik ben ook weer bij gelezen van de afgelopen week. Had het een paar dagen gemist door drukke dagen. ja, zo gaat dat hier. Maar zo te lezen ook voor jullie "stress" zoals waar slapen we vanavond (haha) en hoe vouwen we ons in een bed . Goed teken dat jullie nog liever samen willen lopen (wij hadden niet anders verwacht) en niet met allerlei andere pelgrims. Hoop wel dat jullie lichamelijke ongemakjes waarover we
    af en toe lezen, niet op gaan spelen. Dan maar even een halve rustdag in de zon!. Ga zo verder en leuk jullie avonturen te lezen. Groetjes Arnold en Jeanet

• 10 April 2017 - 16:21

Fred Wouters:

Hehe eindelijk jullie belevenissen gelezen. Het klink allemaal geweldig wat jullie mee maken.Het gaat goed met lopen ,mooi om te horen.

• 10 April 2017 - 19:10

Harry:

Het blijkt goed uit jullie verhalen hoeveel jullie genieten van de reis. De kerkdienst in Vézelay is echt een aanrader om mee te maken, ook al zou je niet gelovig zijn. Veel plezier in dit prachtige stadje.