Argenton-sur-Creuse - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Argenton-sur-Creuse - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Argenton-sur-Creuse

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

22 April 2017 | Frankrijk, Argenton-sur-Creuse

Als we om 2 uur s'middags Argenton sur Creuse binnenlopen hebben we nog geen idee wat een prachtig plaatsje dit is. We weten alleen dat er winkels zijn want we moeten inkopen doen voor het avondeten. We slapen in een dorpje 3 km verderop in een Oosters ingericht appartementje met alles erop en eraan, maar moeten zelf dus het avondeten regelen.
Maar terug naar Argenton sur Creuse, een idyllisch plaatsje waar de rivier de Creuse doorheen stroomt met prachtige oude stenen bruggen en idem dito oude gebouwen langs de waterkant. Het zonnetje schijnt volop en dan ook nog een live muziek optreden op het pleintje! Dat komt de sfeer natuurlijk helemaal ten goede. Dit is vakantie!

Vanmorgen bij het vertrek hebben we voor de tweede keer afscheid genomen van Brooke, zij loopt vandaag de eerste 13 km van onze 23 Km en gaat morgen terug naar Vezelay om van daaruit de andere variant van de Camino, over Nevers, te lopen. Wat een energieke vrouw.
En omdat twee keer afscheid nemen nog niet genoeg is, haalt ze ons bij, vlak na onze eerste pauze en vlak voor haar eindbestemming van de dag. We lopen nog een half uurtje samen en nemen nu definitief afscheid. Tenminste, daar gaan we maar vanuit.
Als we ons plekje hebben bereikt, hebben we bijna nog geen zin om te stoppen, het was een prachtige afwisselende route vandaag door bossen en langs kastelen, rustig klimmend en dalend en door een mooi stadje, wat wil een pelgrim nog meer.
Ennuh, door die speciale tandpasta zitten de eigen tanden van Nico nog vaster dan normaal, haha, gelukkig was het geen lijm en kan hij nog volop kletsen.

• 23 April 2017 - 09:04

Harry Rullmann:

Goedemorgen Nico en Cécile,
    De komende dagen loop je door wat ik een van de mooiste gebieden van deze camino vond, oude plaatsjes en prachtige natuur. Jullie gaan nog steeds erg goed en hebben leuke ontmoetingen. Veel plezier nog!
    Harry Rullmann

• 23 April 2017 - 10:12

Brigitte :

Goedemorgen, wat gaan jullie goed. 5 weken al onderweg. We zijn bij met jullie blog. Toch zeer bijzonder dat er zoveel verschillende mensen op pad zijn. Allen met een missie. En soms ook nog eens alleen. Bewonderenswaardig. Mooi dat moeilijke momenten zakje. Is weer ver weggestopt zo te lezen! Gelukkig. Jullie genieten en het lopen gaat jullie goed af. Hoe is het met de benen, knieën en voeten? Limoges komt eraan en dan de Dordogne in. Prachtig gebied, alles komt in bloei, en hopelijk heel mooi voorjaarsweer. We wensen jullie een mooie week samen en benieuwd of jullie wat merken van de verkiezingen in Frankrijk. En Cecile, bij Ma staat een mooi voorjaarspotje en het kaarsje brandt. Groetjes van ons, xx.

• 23 April 2017 - 12:58

Jose :

Hallo, wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten van alles, prachtige omgeving (foto's) en lieve mensen ontmoeten. Heerlijk even een eigen appartementje, even op jezelf, je eigen ding en in ieder geval lekker slapen zonder gesnurk van anderen!! Geniet van alles wat op jullie pad komt, wij genieten van jullie reisverslagen en foto's. Lieve groet, Jose xx

• 23 April 2017 - 16:50

Helma:

Zo inmiddels zit ik op schema en lees ik ( bijna ) dagelijks jullie verhalen. Wat een rust en eenvoud na de hectiek van het dagelijkse leven van ons Hollanders. Back to basic. Wat heb je als mens nu werkelijk nodig om gelukkig te zijn...Mooi wat je onder weg ziet, ontmoet en niet wetende waar je savonds de nacht door brengt. Inmiddels een week of 5 verder en vele kilometers in de benen zitten. Genieten van het voorjaar en het zonnetje ( waar wij met smart op zitten te wachten..) en met de komende dagen de mooiste gebieden in het vooruitzicht begrijp ik uit een vorige reactie. So Enjoy!!! Groetjes Helma

• 23 April 2017 - 22:01

Nolly:

Zojuist even op de kaart Argenton sur Creuse opgezocht, net boven Limosin, prachtig gebied richting Dordogne!! De twee foto's zeggen al genoeg over de schoonheid in deze streek, da's toch super genieten! Half Frankrijk zit er al zo'n beetje op, wat gaat het toch snel!
    Nu lekker 'n nachtje rust in 'n appartement, best luxe voor 'n pelgrim maar wel lekker....
    Morgen weer 'n nieuwe week, iedere dag opnieuw 'n uitdaging voor jullie met hopelijk gunstig weer zodat het lopen aangenaam verloopt! Hou vol samen en genieten maar... Xxx

• 23 April 2017 - 22:39

Kitty:

Hallo Cécile en Nico,

Ik heb ALLE verslagen gelezen en bij sommige moest ik erg lachen, maar sommige zetten me ook aan het denken. Jullie maken veel mee, maar het is vooral positief, dat vind ik mooi om te lezen.
    Fijn dat de kinders met Pasen zijn geweest en wat een prachtige omgevingen doorkruizen jullie. Echt prachtig.
    Blijf genieten en mocht je een keer tijd hebben, kijk dan even op mijn fb. Ik heb een album aangemaakt van het Afscheidsfeest van JP en Yvonne, dat hebben we 21-4 gevierd. Het was een bijzondere dag!

Veel liefs en ik heb me als het goed is ingeschreven voor jullie mail, dus dan krijg ik elke dag even een herinnering ;-) lekker makkelijk...

Groeten Kitty X