Witte wereld - Reisverslag uit Les Billanges, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Witte wereld - Reisverslag uit Les Billanges, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Witte wereld

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

26 April 2017 | Frankrijk, Les Billanges

Na het ontbijt kijken we nog even in de pipo wagen waarin Piet en Huub geslapen hebben. Hij staat op de kleinschalige natuurcamping van Ruud : Labalade.nl . Een ouderwetse zigeunerwagen, erg gezellig ingericht, maar wij hebben er niet voor gekozen want dan moesten we 's nachts door het natte gras naar de WC.
Na 3 warme en gemeende handdrukken zijn we weer op weg, de poncho's al direct aan want het miezert. En dat miezeren gaat al snel over in natte sneeuw. Een prachtige, maar steile klim door de bossen, in de sneeuw, alsof we op wintersport zijn, brengt ons op de top van een klein dorpje met warempel een restaurantje dat gelukkig open is. Opwarmen en drogen want de poncho's houden de natte sneeuw wel tegen, maar het zweet van het klimmen kan ook nergens heen.
We lopen naar binnen en wie zit daar....onze canadese medepelgrim Vanessa! We blijken tekens haasje-over te doen voor wat betreft de route en de te lopen afstand. Dan lopen wij weer iets voor en haalt zij ons bij en dan weer andersom. Na een poosje komen nog twee franse pelgrims aanzetten waarmee Vanessa vannacht heeft geslapen, dus één feest van herkenning.
De eigenaar van het restaurant is een Engelsman en hij lijkt sprekend op dr. House.
'Ik sta ook in de mobiel van mijn dochter onder House', zegt hij glimlachend.
Hij is luitenant geweest op een groot cruiseschip, heeft daar zijn vrouw leren kennen die op het schip in het restaurant werkte en samen zijn nu in Frankrijk voor zichzelf begonnen.
Samen met Vanessa dalen we weer af en nemen na ongeveer een uurtje afscheid. Zij is alweer op haar bestemming en wij hebben een eindje verderop ons plekje gereserveerd. Het sneeuwen is overgegaan in zachte regen en het klaart langzaam op. Tegen de tijd dat we aankomen is de poncho zo goed als droog.

• 26 April 2017 - 20:03

Jose:

Op alles voorbereid. Jeetje, sneeuw!! Dat is toch wel bijzonder, ik ben benieuwd hoe de lidcactus dit heeft ervaren, hihihi.
    Voor straks welterusten lieverds

• 26 April 2017 - 22:07

Nolly:

En zo loop ik na een druk weekend vier reisverslagen achter. Zojuist alles weer even meebeleefd via jullie prachtige verhalen en trek telkens de conclusie dat jullie zóó enorm genieten!! Weer of geen weer, de warmte die jullie opdoen via 'n opgestookt kacheltje, de lekkere koffie of de verhalen van de vele mensen die jullie ontmoeten houden de tocht zo aangenaam en daagt uit om door te gaan! Alle 'vormen' van gesprekken die jullie samen voeren tijdens allerlei weersomstandigheden (gisteren viel in schuytgraaf ook sneeuw) zorgen ervoor dat jullie het samen zó fijn hebben, daar kan geen cruise of resort tegenop!!
    Pas goed op elkaar, vergeet geen belangrijke attributen en ga volop de tweede helft in!!
    Kuskes, XXX

• 26 April 2017 - 22:30

Betsie:

Hallo Cecile en Nico
    Ook zojuist een weekje bijgelezen. drukke dagen gehad. Fantastisch om die mooie verslagen te lezen.
    het gaat jullie goed af. Nog veel wandelplezier en weer tot lezens. Groetjes betsie

• 26 April 2017 - 23:06

Kitty:

Hoi hoooi,

Sneeuw?? Dat is toch ook wat... lang leve de poncho!
    Wat een grappige slaapplaats zo'n pipowagen.
    Heel veel veilige kilometers nog door het Franse land.
    Ik geniet van jullie verhalen. Het is leuker dan het journaal ;-)

Groetjes Kitty

• 27 April 2017 - 10:45

Fred En Mieke:

Lieve Nico en Cecile, wij lezen dagelijks jullie reisverslagen en beleven op deze manier jullie pelgrimstocht mee. Wat vele en bijzondere ontmoetingen. Prachtig opgeschreven! Klasse. Geniet van deze prachtige reis en blijf vooral zo schrijven. Wij genieten mee. Gr. Fred en Mieke.