Het wordt warm - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Het wordt warm - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Het wordt warm

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

15 Mei 2017 | Frankrijk, Hagetmau

Voor vandaag en morgen is erg warm weer voorspeld en we hebben besloten vroeg op pad te gaan. Als het een beetje meezit dan zijn we binnen voor het te warm wordt. Het is 's ochtends om 7 uur heerlijk om te wandelen en we hebben er zin in, zoals eigenlijk elke ochtend. Misschien al tekenen van een verslaving?
De klim naar Saint-Sever die oh zo steil moet zijn valt ons reuze mee. Als dit een voorbode is voor alle andere waarschuwingen die we links en rechts horen, vooral op de Facebook pagina van het Santiago genootschap passeert er van alles, dan wordt het twee vingers in de neus. In Saint-Sever zien we voor de eerste keer de Pyreneeën! Als een grote imposante schaduw op de achtergrond van de hemel met duidelijk de besneeuwde bergtoppen te zien. Hopelijk is er ergens een iets lagere doorgang.
Maar eerst maar eens zien hoe het loopt met 29 en 31 graden.
Dat gaat de eerste dag ons goed af, we zijn op tijd binnen, het warmste deel van de dag moet nog komen. De code voor de toegang tot de refuge kan bij het zwembad opgehaald worden. Mhm, het sportterrein met zwembad ligt iets voorbij het centrum van Hagetmou en de refuge 500 meter terug. Zucht, zucht. Maar als we gedouched hebben is alles weer goed.
Rond half zes komt Mark uit Alphen aan de Rijn binnen. Hij loopt met een lichtgewicht karretje achter zich die verbonden is aan zijn heupen via een soort riem. Dit omdat hij door zijn slechte rug geen rugzak kan dragen. Ja, waar een wil is, is een camino. Als we vragen hoe hij door de ontoegankelijke bospaden van de Ardennen is gekomen, geeft hij toe dat hij regelmatig flink gevloekt heeft, maar hij is hier en is zelfs een week later dan wij uit Maastricht vertrokken. Knap hoor.
Vroeg in de lakenzak, de deken is niet nodig want het koelt nauwelijks af, en morgen dezelfde tactiek.

• 16 Mei 2017 - 22:24

Helma:

Nou sportievelingen Frankrijk zit er bijna op en Spanje komt in zicht. Wat een kilometers hebben jullie inmiddels in de benen zitten. Het weer komt overeen met hier ook voor ons morgen temperatuur tot 29gr. Mooi om jullie pad al lezend te volgen. Toitoi

• 17 Mei 2017 - 04:04

Hanny:

Hey kanjers, wat een mooie verhalen van jullie reis. Ongelofelijk dat jullie al die kilometers met zoveel positiviteit afgelegd hebben en altijd weer vrolijk doorgaan ondanks de blessures.
    Zo leuk om te lezen waar jullie elke avond weer 'n onderkomen hebben bij al die lieve mensen.Zal nog wel zwaar worden met die warmte, maar weet zeker dat jullie het gaan redden en dansend in Santiago aankomen. Lieve mensen nog heel veel wandelplezier en blijf jullie volgen. Petje af, chapeau!!
    Veel liefs, Hanny

• 17 Mei 2017 - 08:27

Jose:

Hoi hoi,
    Weer geweldig om te lezen hoe jullie de Camino lopen en wat jullie meemaken. Jullie doen het erg goed, ik vind het bewonderenswaardig hoe jullie met zoveel enthousiasme lopen. Idd misschien toch een verslaving, hoe moet dat straks als jullie weer thuis zijn? Nog maar niet aan denken.
    Zo dadelijk de Pyreneeën, waar gaan jullie precies over? dat lijkt mij machtig door de bergen, ik heb ze alleen gezien vanuit een vliegtuig en vond dat al zeer indrukwekkend.
    Ik ben nu al benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Dat word weer smullen.
    Voor morgen veel wandelplezier en hopelijk niet teveel last van de warmte, ikzelf heb al de hele dag hoofdpijn van de benauwdheid in de lucht.
    Lieve groet en tot blogs, Jose en the boys xx

• 17 Mei 2017 - 09:50

Anita Wijnen:

Hey Cecile en Nico,
    Wat zijn en blijven jullie goed bezig. Vraag me af of jullie nog wel terug willen naar de sleur in Nederland!
    Hoeveel km hebben jullie al in de benen en hoeveel moeten jullie nog?
    Regelmatig vragen er een paar cliënten naar jou Cecile (1 tje verklaard je overigens voor gek

• 18 Mei 2017 - 21:59

Kitty:

Hoi hoooi Camino-wandelaars,

Het is weer een heerlijkheid om jullie verhalen te lezen.
    Ik heb het idee dat ik in een zijvakje van jullie rugzak meewandel ;-)
    Gelukkig niet, scheelt toch heul veul kilo :-)

Super dat jullie zoveel lieve mensen ontmoeten.
    Geniet van alles!

Lieve groet van mij