Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Troyes

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

05 April 2017 | Frankrijk, Troyes

Lucien heeft naast slaapplaatsen ook een wellnesscentre, massagegelegenheid en een sauna. Op zijn 53ste was hij boventallig bij La Post. Verantwoordelijk voor de regios Les Ardens en de Champagne. 'Tsja, er worden minder brieven geschreven', zegt ie. Zalando is hier nog niet zo bekend als in Nederland, denken we. Hij is nu 58 jaar en heeft minder stress.
Het laatste deel van het kanaal brengt ons naar Troyes. Net voor de mis van 12.00 uur halen we nog snel even onze stempel in de kathedraal. Direct daarna worden we vriendelijk door een priester verzocht om achter in de kathedraal te blijven.
Het oude centrum vanTroyes kun je een beetje vergelijken met de Hobbitstee uit Lord of the Rings, maar dan in het groot. De smalle middeleeuwse steegjes met vakwerkhuizen staan schots en scheef. Zeker de moeite waard om een paar uur aan te besteden. We besluiten te blijven en pakken dan ook maar direct een terrasje voor een heerlijke salade. Nadat we de rugzakken bij onze slaapplaats, Notre Dame de L'Isle, een voormalige seminarium, hebben achtergelaten, gaan we de toerist uithangen. De beenspieren kunnen tenslotte niet altijd gespannen zijn.
Als je de plattegrond van Troyes bekijkt zie je een vorm van een champagne kurk. Een 'bouchon'. Dat is dan ook de bijnaam van het stadscentrum.
Van hier naar Vezelay wordt weer puzzelen. Er zijn weinig slaapmogelijkheden maar we vertrouwen er op dat het wel goed komt.

• 05 April 2017 - 23:20

Marie-cecile:

Cecile en Nico, wat gebeurt er eigenlijk toch veel in die korte tijd die jullie weg zijn. Zoveel mensen ontmoeten, zoveel gesprekken, wat moet dat een indruk maken op jullie.
    Cecile, je komt als een ander mens terug,dat proef ,voel , lees ik in jullie verhalen.
    Hier in Deest het voorjaar in volle gang, de bloesem , het groene gras en nu ook regelmatig prachtig weer, de vogels. Een mooie tijd , ook hier lekker wandelen maar dan anders....
    Groet , dikke kus voor beiden en ik kijk uit naar jullie verhalen en foto.s

• 05 April 2017 - 23:21

Jose :

wat een leuke foto's, inderdaad mooie huizen, heerlijke sfeer om daar rond te lopen, lijkt me fantastisch daar. Hopelijk morgen weer zo'n mooie dag maar daar heb ik alle vertrouwen in. Liefs Jose xx

• 06 April 2017 - 21:51

Jacqueline Kloek:

Hallo Nico en Cecile.
    Jullie zijn al een heel eind op weg zie ik en al veel meegemaakt.
    Iedere dag zo'n afstand lopen vind ik toch een hele prestatie. Nico ondertussen ook weer een jaartje ouder. Late reactie maar alsnog: Proficiat !! Ook van Wilfred.
    Veel succes en plezier nog op jullie avontuur.
    Groet, Wilfred en Jacqueline

• 07 April 2017 - 14:58

Gerda En Henny:

Hoi Nico en Cécile !Leuk al die reisverhalen! Mooie foto s erbij,ziet er mooi uit allemaal.Nog veel fijne wandeluurtjes .Liefs van ons

• 07 April 2017 - 21:41

Nolly:

Héé lieverds, heb net genoten van jullie verslagen en foto's en werkelijk...stiekem zou ik in het echie wel mee willen lopen om ook zoveel moois mee te maken. Via jullie verhalen beleven we het nu toch 'n beetje mee!! Ik ben nu weer helemaal bij, de drukte hier is wat geluwd dus nu kan ik dagelijks jullie weer volgen. Herkenbare plekjes in Troyes kwamen via de foto's voorbij, grappig!
    Luitjes, probeer van iedere dag 'n wandelfeestje te maken en geniet van het mooie Frankrijk!
    Dan genieten wij mee!! XXX dikke kus van ons.

• 08 April 2017 - 12:19

Jose :

hallo Nico en Cecile,

Ik begreep van Farah dat jullie nu iets langere routes afleggen en daardoor later aankomen op je overnachtingsplekje en dan vlug het bedje induiken om bij te tanken. Het is ook echt topsport wat jullie dagelijks presteren! Petje af, ik doe het jullie niet na.
    Gaat het nog goed met de benenwagens? Zorg goed voor jezelf en elkaar!
    Nog veel wandelplezier met mooie avonturen onderweg, groetjes xx

• 08 April 2017 - 13:49

R.becker :

Ben weer bij met het lezen van jullie prachtige reisverslagen.
    Eerlijk gezegd soms een beetje jaloers, op dit avontuur, zo een met de natuur, de geestelijke ontspanning, wellicht minder op de pijntjes alhoewel het jullie tot nog toe geweldig goed af gaat.
    Het loopt als een geolied machientje, en wij hopen voor jullie dat dat zo mag blijven.
    Nico nog van harte met je verjaardag, vorig jaar vierende op een boerderij, nu in het prachtige Frankrijk, tesaam met je liefje. Wat wil een man nog meer??Een geweldig begin van een bijzonder jaar, dat wensen we jullie allen toe. Veel kleur en gezondheid en nog vele mooie kilometers...
    Veel liefs van ons uit Beuningen, waar we het rustig aan doen, in tegenstelling tot jullie maken wij metertjes i.p.v. kilometertjes, ok moi, als het maar de goede kant uit gaat, toch???
    Het gaat jullie goed, pas goed op elkaar,
    liefs van de Beckertjes, Wim en Ria en de kids.