Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Nico en Cécile Daanen - WaarBenJij.nu

Limoges

Door: Cécile en Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico en Cécile

28 April 2017 | Frankrijk, Limoges

Aan het ontbijt ontmoeten we voor het eerst een Duits stel, Felix en Sandy. We hadden al via via gehoord dat ze problemen heeft met de voeten en we kunnen het nu van haar zelf horen. Ze vertelt dat ze gigantische blaren heeft en via de dokter draadjes in de blaren heeft gekregen om het vocht af te blijven voeren. Alles zit goed ingepakt maar ze kan nauwelijks lopen. Ze neemt al een paar dagen de bus en trein en lift soms terwijl Felix loopt. We krijgen een paar foto's van de blaren te zien die ze met de mobiel heeft gemaakt en in stilte prijzen we onszelf gelukkig, maar we zijn er natuurlijk nog niet en blaren kunnen zomaar komen, ook in een later stadium.
Als we net buiten zijn, komen we Pierre nog een keer tegen, nu vergezeld van zijn vrouw, schoonzus en broer die op krukken loopt. Felix, de andere, neefje Felix, is naar huis en Pierre wordt vandaag vergezeld door zijn vrouw en schoonzus. We zeggen even goedendag, wensen elkaar het beste en wij vertrekken terwijl zij nog even de historische kerk van Saint-Leonard ingaan. Deze staat op de lijst van Unesco en is een bezoekje zeker waard.
Als we om 4 uur de kathedraal van Limoges inlopen worden we direct gewenkt door een vriendelijke koster die van afstand al het gebaar maakt van een stempel zetten. Hij weet precies waar de pelgrims voor komen en werkt gelijk even zijn administratie bij. Waar we vandaan komen, onze leeftijd en ons startpunt. Hij vertelt nog dat de kathedraal in 3x is gebouwd en als hij ziet dat we foto's maken van het orgel doet hij speciaal voor Cécile alle lichten aan voor een betere foto.
We slapen vandaag bij de Soeur de Fransicanen van Assisi en de koster wijst nog even vriendelijk waar dat is. Niet zo moeilijk want het is schuin aan de overkant van het plein voor de kathedraal. Als we ons via de intercom melden vraagt een vriendelijke stem 'c'est Nicolas et Cécile? '. Ja wij zijn het, we hadden namelijk al gebeld en op de bonnefooi aankloppen werkt niet. Er wordt een paar minuten later opengedaan en zuster Madeleine heet ons welkom. We hebben ons plekje weer bereikt en wie weet trekken we vanavond de tweede fles wijn van Ton wel open. De 1000km zit er op.

• 01 Mei 2017 - 18:12

José:

Wauw, 1000 km al gelopen?? Dat is zeker een fles wijn waard, ik zeg doen!
    Fijn weer een blog te lezen, het lopen gaat nog goed, lees ik, houden z o Cecile, want als ze aan je voeten komen, oh oh.

• 01 Mei 2017 - 18:42

Mieke Van S:

Ha kanjers Cecile en Nico
    Zo hartverwarmend om jullie verslagen te lezen en te volgen op weg naar La Compostella.
    En 1000 km zit er al op!!! Heel knap van jullie en zonder al teveel problemen. ik ben trots op jullie. Op onze schilderslessen komen jullie steeds ter sprake en genieten we samen van jullie belevenissen. De laatste lessen zijn deze dagen en dan gaan we aan de "zomer" beginnen.
    Alleen het "zomerweer" moet nog komen.....
    Alle goeds voor jullie en drink een lekker glaasje wijn op de 1000!!! ik blijf volgen
    Lieve groet Mieke

• 01 Mei 2017 - 23:59

Joyce En Ton:

Kijk uit voor alcoholverslaving!
    Als je er naar uitkijkt, dan is het ook iets aparts en dat vinden wij leuk.
    Geniet er samen van en wij volgen jullie op de "voet"